مسئول بسیج سازندگی اشتهارد؛

مهاجرت از روستاهای شهرستان اشتهارد در سال جاری به صورت معکوس در آمده است/ کلاس های اموزشی اقتصاد مقاومتی در شهرستان اشتهارد در حال برگزاری است

محمد هادی گفت : واحد های دامپروری به علت به علت نبود گاز رو به تعطیلی بود ،اما خوشبختانه امسال با لوله کشی گاز مهاجرت معکوس شده است.
کد خبر: ۸۸۹۷۷۱۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، روستای قره ترپاق یکی از روستا های شهرستان اشتهارد است که در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر اشتهارد قرار دارد و جمعیت این روستا ۵۱۰ نفر و تعداد خانوار های آن ۱۱۴ خانوار است.

مهاجرت از روستاهای شهرستان اشتهارد در سال جاری به صورت معکوس در آمده است/ کلاس های اموزشی اقتصاد مقاومتی در شهرستان اشتهارد در حال برگزاری است

 در سال های اخیر به خاطر نبود منابع مالی برای دامداران مهاجرت در این روستا در حال افزایش بود، به گونه ای که اکثر ساکنان این روستا به دلیل نبود کار، جذب بازار کار شهرک صنعتی اشتهارد شده بودند که این مسئله موجب کوچ اهالی این روستا به شهر اشتهارد شده بود.

اما مدتی است شاهد بازگشت اهالی به این روستا بودیم که دلیل اصلی آن احیای واحد دامپروی و گازکشی در در این روستا بود، چرا که شغل اصلی اهالی روستا دام داری و دام پروری است و خوشبختانه امسال  با لوله کشی گاز مهاجرت معکوس شده است. 

محمد هادی مسئول بسیج سازندگی اشتهارد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: مردم روستا به غیر از دامپروری در شهرک صنعتی اشتهارد مشغول به کار می باشند و تنها در روستای صحت آباد به علت اینکه آب فراوانی وجود دارد روستایی ها به کشاورزی نیز مشغول هستند.

مسئول بسیج سازندگی اشتهارد بیان داشت: شغل غالب مردم اشتهارد فعالیت در شهرک صنعتی اشتهارد است و در کنارآن بومی های شهرستان اشتهارد مشغول کشاورزی و باغداری و دامداری نیز می باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:کلاس های آموزشی(بلدرچین و قالیبافی تابلوفرش،شترمرغ) توسط بسیج سازندگی در مناطق مختلف شهرستان اشتهارد در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها