مصطفی برزگر
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام
علیپور با بیان اینکه هر دانشجو انقلابی یک مربی تربیتی در جامعه است، گفت: دانشجویان بسیجی باید با حضور جهادی در سنگر تعلیم و تربیت مانع نفوذ جریان های انحرافی در دانشگاه شوند، هر دانشجو انقلابی یک مربی تربیتی در جامعه باشد
کد خبر: ۸۸۹۷۶۹۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ محمود علیپور، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام در آیین اختتامیه نهمین دوره طرح ولایت استانی در دانشگاه ایلام،با تبریک ولادت امام رضا(ع)، اظهار داشت:باید دانشجویان بسیجی هم طراز و هم مسلک شهدای مدافع حرم، 3هزار شهید استان و 23 شهید دانشجو باشند و با اسوه بودن در تمامی عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی و ... در جامعه نقش آفرین باشند.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دانست و گفت: بسیج دانشجویی با لبیک به فرامین رهبری در جهت احیاء فرهنگ ناب اسلامی در تلاش است که با مطالبه گری به موقع مانع نفوذ جریان های وابسته به غرب در دانشگاه ها شود.

علیپور تصریح کرد: دانشجویان بسیجی با پاسداری از اصول نه شرقی و نه غربی و مقابله با ایادی استکبار به دنبال حل مسائل جامعه و ارائه مبانی ناب اسلامی به دانشجویان است و با حضور جهادی در سنگر تعلیم و تربیت به مقابله با فتنه های 77و 78 پرداخت و در عرصه های علمی و فرهنگی فعالانه در تلاش است

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام با شبهه افکنی و انحراف در مبانی دینی به دنبال منحرف نمودن جوانان بخصوص دانشجویان است و یکی از راهکار های مقابله با آن ترویج مفاهیم دینی بر پایه اندیشه ناب امام(ره) و رهبری در دانشگاه ها است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام اذعان داشت: در همین راستا طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی با هدف آشنایی با اندیشه ناب اسلامی که برگرفته از اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری است در جهت عمق بخشی به معارف دینی و ایمانی و پرورش معنویت در بین دانشجویان دانشگاه ها برگزار می شود.

علیپور افزود: این دوره معنوی بصیرتی با تربیت مدیران آینده نظام، بستری برای اسلامی شدن دانشگاه ها فراهم می آورد که هر دانشجو بسیجی یک مربی تربیتی در جامعه باشد.

وی گفت: نهمین دوره طرح ولایت دانشجویی با عنوان خط امام (ره) به مدت ده شبانه روز از پنجم تا چهاردهم مرداد در دانشگاه ایلام برگزار شد که با استفاده از 22 استاد برجسته و توامند کشوری و استانی که عمدتا از حوزه علمیه قم و هیئت علمی دانشگاه های شاخص کشور بودند با برنامه ریزی تخصصی سعی شد که روحیه معنویت، بصیرت و مطالبه گری در دانشجویان پرورش یابد.

وی گفت: در کنار آموزش مبانی اندیشه اسلامی، اجرای برنامه های متنوع و اثر گذار یادواره شهدا، اردو فرهنگی تشکیلاتی میان دوره، برگزاری مسابقات فیلم و عکس، جشن میلاد امام رضا(ع) با حضور پربرکت خدام رضوی، برگزاری مسابقات سیاسی و فرهنگی و ورزشی از برنامه های جانبی این دوره ده روزه بود.


ارسال نظرات