دومین نشست مدیران مسکن و ساختمان و رؤسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه دو کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۷۶۸۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ این نشست با حضور مدیران مسکن و ساختمان و رؤسای ادارات نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی استانهای چهارمحال و بختیاری، اصفهان ، خوزستان، لرستان، مرکزی، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد و مدیران و کارشناسان دفترمقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این نشست را ارائه و تدوین راهکارهای یکپارچه برای انجام نظارت عالیه بر ساخت و ساز استاندارد و ایمن در سطح کشور دانست.

قاسم قاسمی افزود: طبق ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نطارت عالیه بر اجرای مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی برعهده وزارت راه و شهرسازی است.

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز هدف از برگزاری این نشست ها را ایجاد تعامل و وحدت رویه در اجرای قانون نطام مهندسی و کنترل ساختمان و ارتقاء جایگاه نظارت عالیه بر مقررات ملی ساختمان دانست.

حامد مانی فر، در ادامه از تشکیل کمیته های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمانهای عمومی پررفت و آمد در استانهای کشور خبرداد و گفت: این کمیته متشکل از اداره کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، آتش نشانی، شهرداریها، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی و ارتقاء ایمنی ساختمانهای عمومی پر رفت و آمد در استانهای کشور تشکیل و کار خود را آغاز نموده اند.

مانی فر افزود: این کمیته در استان چهارمحال و بختیاری نیز با همکاری دستگاههای متولی تشکیل شده و کار خود را در زمینه شناسایی ساختمانهای ناایمن آغاز نموده است.

در پایان این نشست یکروزه مدیران و کارشناسان مسکن و ساختمان و نطام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه 2 کشور درمورد تجربیات ، دست آوردها و مشکلات و موانع اجرای مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظرات