خبرهای داغ:
کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین قشر کاربران اینترنت هستند. اغلب آنها بی تجربه، کنجکاو، احساساتی و از همه مهمتر “تنها” هستند و درست به همین دلیل هدف خوبی برای مجرمان و تبهکاران اینترنتی محسوب می شوند.
کد خبر: ۸۸۹۷۶۵۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج  از فلاورجان؛ فکر کنید اینترنت شهر بزرگی است و زندگی انسان ها را نشان می دهد. اینترنت قسمت های خوب و زیبایی دارد، با این وجود مکان های خطرناکی هم هست که شما دوست ندارید فرزندانتان آن جا را ببینند. همان قدر که آدم های بسیار مهربان در اینترنت هستند، آدم های خطرناکی هم وجود دارند؛ درست مثل زندگی واقعی، بیشتر آدم هایی که آنلاین با آن ها تماس برقرار خواهند کرد، پاک و قابل احترام اند، اما برخی از آن ها ممکن است بی ادب، نفرت انگیز ، رذل، فریبکار و حتی خطرناک باشند. بچه ها در خانه و از طریق چت روم ها و ایمیل ها می توانند مورد سوء استفاده قرار بگیرند و یا هنگام گشت و گذار در وب ممکن است به طور اتفاقی با تصاویر هرزه و خشن روبرو شوند.

دنیای امروز دنیای  تکنولوژی‌های جدید است که چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و راه نفوذ خود را ادامه می‌دهند که نمی‌توان از کنار آنها با بی تفاوتی گذشت؛ بلکه باید با آنها به روش صحیح برخورد کرد تا بیشترین سود و استفاده حاصل آید. همچنان که اثرات مثبت تکنولوژی‌های نوین در کیفیت زندگی ما قابل انکار نیست؛ در صورت عدم مدیریت صحیح نیز ممکن است تأثیرات مضر آن بر زندگی کودکان و نوجوانان می تواند غیرقابل جبران باشد.

آسیب‌های جسمی و روحی و روانی کار با کامپیوتر و اینترنت:

ایجاد بلوغ زودرس در نوجوانان و اثرات منفی بر رشد طبیعی جسم و روان، گوشه گیری و انزوا و بروز افسردگی در نوجوانان و جوانان، بروز رفتارهای عصبی و غیرمتعادل، تپش قلب و بی اشتهایی و یا کم اشتهایی و رنجور شدن جسم، بی میلی به امر تحصیل و فعالیتهای ورزشی

همچنین بازی‌های خشن کامپیوتری کودکان و نوجوانان را مستعد مشکلات رفتاری و پرخاشگری می‌کند ولی اگر از برنامه های صحیح آموزشی استفاده شود خلاقیت افزایش می‌یابد و فرصتی برای اکتشاف و جستجوگری در اختیارقرار می‌گیرد.

کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین قشر کاربران اینترنت هستند. اغلب آنها بی تجربه، کنجکاو، احساساتی و از همه مهمتر "تنها” هستند و درست به همین دلیل هدف خوبی برای مجرمان و تبهکاران اینترنتی محسوب می شوند.

از دیگر آسیب‌های کار با  رایانه و اینترنت (علمی و مذهبی عدم تمایل و یا کم رغبتی به انجام واجبات و حضور در مجامع علمی و مذهبی) مشغول شدن و استفاده زیاد از تلفن همراه برای بازی، دیدن کلیپ و موسیقی(اعتیاد به تلفن همراه) بی‌خوابی و کاهش مطالعات درسی و غیردرسی، بروز افت تحصیلی، انتخاب لباس و آرایش ظاهری به سبک های نامأنوس و ناهنجار، گرایش به سیگار، موادمخدر، کاهش انگیزه برای کار و تلاش، افزایش وزن، رکود عملکرد اجتماعی- ارتباطی

رعایت موارد ذیل الزامی است:

هیچگاه نباید اطلاعات شخصی و خانوادگی را در اینترنت در اختیار دیگران قرار دهید. هرگز با کسی که در اتاق گفتگو آشنا شده ملاقات واقعی ترتیب ندهید.

همان قوانینی که در ارتباطات واقعی رعایت می‌کنیم مانند فحش ندادن، استفاده نکردن از کلمات رکیک و طنزها و مطالب مبتذل و… باید در

اینترنت نیز به کار گرفته شود.

ارتباط برقرار کردن در اتاق گفتگو درست مانند صحبت کردن با یک غریبه است و باید همان احتیاط هایی که در این زمینه به کار می رود باز هم رعایت شود.

هر چیزی که در اینترنت می بیند یا می خواند حتماً و لزوما درست و واقعی نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها