رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کامیاران گفت: با حضور به موقع پرسنل بیمارستان و فوریت های 115 شهرستان پسر بچه 2 ساله غرق شده در استخر از مرگ نجات یافت.
کد خبر: ۸۸۹۷۶۵۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کیوان فرهمندی گفت: عصر روز گذشته پسر بچه 2 ساله اهل روستای ماسان از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران با سقوط در استخر باغ خانوادگی غرق شد.
 
 
وی با اشاره به اینکه عملیات اولیه احیای این پسر بچه توسط یکی از پرسنل بیمارستان سینا انجام شد اظهار کرد: تکنسین های 115 با احیا مجدد او را به زندگی برگردانده و به بیمارستان منتقل کردند.
 
 
فرهمندی اضافه کرد: در حال حاضر حال عمومی این کودک خردسال مناسب و پایدار است.
 
مدیریت شبکه بهداشت و درمان کامیاران در خصوص تحلیل و بررسی که وی طی چند وقت گذشته در خصوص مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در این شهرستان انجام داده است، گفت: در تحلیلی و بررسی ها در سال های گذشتە نکاتی قابل تامل برای شهروندان وجود دارد کە رعایت آن منجر به کاهش قابل توجە در مرگ و میر کودکان خواهد شد.
 
وی افزود: هر چند میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در چند سال اخیر کاهش داشته اما هنوز سوانح و حوادث یکی از علل اصلی مرگ و میر کودکان می باشد.
 
 
فرهمندی در خصوص مواردی که والدین باید برای جلوگیری از مرگ فرزندان خود بر اثر حوادث و سوانح رعایت کنند، اظهار کرد: استفاده از صندلی ویژه کودک در خودروها، استفاده از کمربند ایمنی برای بچه ها و اجتناب صددرصدی از نشستن کودک در صندلی جلو خودرو، نصب حصار در استخرهای مزارع و باغات 2 مورد مهم از این موارد است.
 
انتهای پیام/7727


ارسال نظرات