«شهید بابایی» با رشادت های خود صفحات نوینی را در تاریخ ارتش جمهوری اسلامی ایران رقم زد

بازنشسته سازمان عقیدیتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:شهید عباس بابایی شخصیتی وارسته و بزرگوار با ویژگی هایی مملو از عشق، فداکاری، عزت نفس و کرامت انسانی در میدان مبارزه با نفس سرکش بود و رزمنده ای کوشا، باهوش و شجاع در میدان نبرد. که همین ویژگی هایش اورا متمایز کرده بود تا جز برای رضای خدا گامی برندارد. شهید بابایی با رشادت های خود صفحات نوین و زرینی را در تاریخ ارتش جمهوری اسلامی رقم زد.
کد خبر: ۸۸۹۷۶۴۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  شهید بابایی در خانواده ای متوسط و مذهبی در ۱۴ آذر سال ۱۳۲۹، در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود. به دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تكمیل دوره به آمریكا اعزام شد.با ورود هواپیماهای پیشرفته اف – ۱۴ به نیروی هوایی، شهید بابایی كه جزء خلبان های تیزهوش و ماهر در پرواز با هواپیمای شكاری اف – ۵ بود، به همراه تعداد دیگری از همكاران برای پرواز با هواپیمای اف–۱۴۴ انتخاب و به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد.
 
محمد جواد افشارنژاد بازنشسته سازمان عقیدیتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مدرس دانشگاه ؛ ضمن اشاره به تقوا، تواضح و مخلص بودن رفتارهای شهید بابایی در دوران خدمتش افزود: شهید بابایی در سال ۱۳۴۹ برای گذراندن دوره خلبانی به آمریکا رفت و به مدت دوماه با یکی از دانشجویان آمریکایی هم اتاقی شد آمریکایی ها در ظاهر هدف از این برنامه را روند فراگیری زبان انگلیسی عنوان می کردند اما واقعیت چیز دیگری بود.
 
 
افشاری نژاد افزود: درواقع می خواستند اخلاق و رفتار شهید بابایی را با غربی ها تطبیق دهندو چون عباس فردی معتقد و پای بند بود و از بی بندوباری وفساد در جامعه آمریکا بیزار بود در نتیجه گزارشات خوبی از او نزد مسئولین مرکز نبود و او متهم بود به منزوی بودن و و نسبت به فرهنگ غرب موضع مثبت نداشتن.
 
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: به دلیل همین رفتارهای ارزشی این شهید بزرگوار و گزارشاتی که از او اعلام شده بود در پایان دوره خدمت خلبانی به او گواهی نامه نمی دادند تا اینکه ژنرال آمریکایی از نزدیک با او برخورد کرد و بعد از اتمام جلسه با لبخندی ملیح خودکار خود را از جیب خارج کرد و پرونده شهید بابایی را امضا کرد و با احترام او را بدرقه و برایش آرزوی موفقیت کرد؛ چرا که در همین گفتگوی کوتاه و با دیدن رفتاهای شهید بابایی پی به صداقت و پایبندی اش به سنت اسلامی برده بود و ازرنگ نباختن در برابر تجدد جامعه آمریکایی خوشش آمده بود.
 
 
وی تصریح کرد: شهید بابایی در انجام عملیات ها به شدت فردی منضبط و جدی بود و تنها نظاره گر عملیات ها نبود شخصا برای آگاهی از وضعیت نیروهای خود و عملیات ها پیش قدم می شد.
 
 
افشاری نژاد ابراز کرد: یکی ازخصلت های ویژه شهید بابایی بی توجهی به زرق و برق دنیایی بود با توجه به شرایطی که شهید داشتند خیلی موقعیت های خوب و امتیازهای زیادی در راستای زندگی شخصی و کاری به او پیشنهاد می شد اما او همیشه از دریافت این امتیازات شانه خالی می کرد.همچنین توجه ویژه و خاصی به مستصعفین و فقرا داشت.
 
 
این بازنشسته سازمان ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: شهید بابایی با رشادت های خود صفحات نوین و زرینی را در تاریخ ارتش جمهوری اسلامی رقم زدو بیش از ۳۰۰۰ هزار ساعت پرواز با هواپیماهای مختلف داشته و بیشترین زمان خود را در پروازهای عملیاتی با جبهه های جنگ سپری کرد به همین ترتیب چهره آشنای بسیجیان شد و یار وفادار فرماندهان قرارگاه و بیش از ۶۰ ماموریت جنگی را با موفقیت انجام داد.
 
 
افشاری نژاد درپایان گفت: شهید بابایی درروز آخرین عملیات خود قرار بود همراه همسرش به حج مشرف شود اما به دلیل ماموریت کاری که پیش آمده بود به همسرش گفت من در روز عید قربان به شما ملحق می شوم که طبق گفته خودش  در روز عیدقربان با زمزمه کردن اللهم لبیک لا شریک لک لبیک به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
 



آرمان 
ارسال نظرات