خبرهای داغ:
راوی دفاع مقدس گفت: در عملیات «ثارالله» بیشترین مسئولیت بر عهده دلاورمردان تویسرکانی بود که با حماسه‌ای عاشورایی مردانه در مقابل پاتک‌های سنگین دشمن ایستاده و ارتفاعات مهم را از دید و تیر مستقیم خارج کردند و حماسه ای دیگر بر کارنامه فجرآفرینان به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۸۹۷۶۴۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
نقش مهم دلاورمردان تویسرکانی در عملیات «ثارالله»
جلیل سوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تویسرکان با بیان اینکه دفاع همچنان باقی است و کربلا جاری اظهار داشت: عملیاتی در محور قصرشیرین در مرداد ماه سال 61 به منزله نشان دادن آمادگی نیروهای خودی و اثبات قدرت مانور آفندی در برابر بعثیان اجرایی شد.

وی افزود: دلاورمردان سپاه انصارالحسین(ع) که از نبردی بزرگ در ماه رمضان 1402هجری قمری برگشته بودند و هنوز مناجات شب‌های قدر را زمزمه می‌کردند از سوی فرماندهی قرارگاه غرب کشور و سپاه منطقه 7 فراخوانی شدند و دستورات شهید والامقام محمد بروجردی را با جان و دل پذیرفته و گوش به فرمان شدند.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه عملیات «ثارالله» 15مرداد سال 61 با رمز مقدس «یا الله، یا الله» اجرا شد، تصریح کرد: این عملیات با هدف تنبیه متجاوز در محور قصر شیرین در حوالی پاسگاه‌های «بابا هادی» و «پرویز خان» به استعداد سه گردان در جمع و دو گردان از نیروهای شهرستان تویسرکان صورت گرفت.

وی ادامه داد: ساعت 4:20 صبح جان بر کفان تویسرکانی برای اهداف از پیش تعیین شده بر دشمن زبون یورش برده و در همان ساعات اولیه راه را بر بعثیان بسته و ضرباتی را به آنها وارد کردند.

سوری افزود: رزمندگان اسلام ارتفاعات و قله ها را یکی پس از دیگری فتح و برای تثبیت مواضع آنچه لازم بود را به کار گرفته و به جرأت می توان گفت عملیات «ثارالله» که بیشترین مسئولیت آن بر عهده دلاورمردان تویسرکانی بود با حماسه ای عاشورایی مردانه در مقابل پاتک‌های سنگین دشمن ایستاده و ارتفاعات مهم را از دید و تیر مستقیم خارج کردند و توانستند به توپخانه دشمن دسترسی پیدا کنند و حماسه ای دیگر بر کارنامه فجرآفرینان به ثبت رسید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام همه ایثارگران و شهدای این نبرد جانانه خاطرنشان کرد: شهیدان سید رحمت الله عربی، سید گل محمد عربی، سید خلیل کیایی، مراد حسین اسکندری، مجتبی الوندی، جهان بخش کرمی، ابراهیم مراتی، محمدرضا گمار، کریم سوری و ابراهیم اسماعیل بیگی از حماسه آفرینان پر آوازه تویسرکانی در این عملیات بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات