جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

مسئولین نسبت به وظیفه خود در قبال شهدا کم‌کاری کرده‌اند/شهدا عند ربهم یرزقون هستند

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله گفت: تجلیل از شهدا وظیفه همه ما است ولی متاسفانه در معرفی شهدا به جامعه حال و نسل آینده کم کاری کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۹۷۴۰۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در آستانه روز خبرنگار جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله، مسئول بسیج رسانه استان مرکزی و مسئولان صدا و سیمای این استان با خانواده شهیدان "علیرضا نهرمیانی" و "گودرزی‌کیا" دیدار کردند.

سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در دیدار با این خانوده‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: تجلیل از شهدا وظیفه همه ما است و یاد شهدا در جامعه باید زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اینکه شهید "نهرمیانی" شهید شاخص بسیج رسانه سال 96 است، گفت: متاسفانه این شهید در اوج معروفیت در گمنامی به سر می‌برد و این به دلیل کم‌کاری ما مسئولان و رسانه‌ها است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی شهدا را «عند ربهم یرزقون» دانست و گفت: شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، هیچ افتخاری بالاتر از شهادت نیست، شهدا ایثارگری کردند تا انقلاب بماند و راه امام حسین(ع) و شهدای کربلا تداوم یابد.

وی با اشاره به اینکه شهید "نهرمیانی" زندگی در آمریکا را در حالی رها کرد و به وطن اسلامی بازگشت که جنگ تحمیلی علیه ایران شدت گرفته بود، گفت: این شهید والامقام در رساندن پیام انقلاب به رسالت خطیر رسانه‌ای خود عمل پوشاند ولی متاسفانه شاهدیم امروز رسانه‌هایی که اخبار کذب را منتشر می کنند و در جبهه دشمن برای تضعیف انقلاب اسلامی تلاش دارند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با بیان اینکه وظیفه داریم که یاد شهدا را زنده نگه‌ داریم، گفت: شهدا به این کار نیاز ندارند و ما نیازمند شهدائیم و باید از مسیر شهدا جدا نشویم. شهدا از همه زندگی خود گذشتند تا در این کشور امنیت حاکم و احکام خدا اجرا شود، وظیفه ما انتقال پیام شهدا به جامعه حال و نسل آینده است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس درس آموختگان مکتب سرخ عاشورا و دلدادگان امام حسین(ع) بودند.

وی افزود: تمامی لحظه زندگی شهدا با ائمه اطهار(ع) گره خورد و به آنان آموخت که در راه خدا باید عاشقانه سفر کرد.  با کمی تأمل درمی‌یابیم زنده بودن شهید فراتر از تفاسیر گوناگونی است که بیان می‌شود، چراکه شهید روزی دارند و متنعمند و در نزد پروردگارشان ارتزاق می‌کنند، پس حیات شهدا در واقع حیاتی حقیقی است و خداوند شهدا را به‌خاطر آنچه که از فضل خود به آن‌ها ارزانی داشته خوشحال هستند.

در این دیدارها خانواده شهیدان گودرزی‌کیا و نهرمیانی به بیان خاطراتی از این شهیدان پرداختند.

گفتنی است شهید «علیرضا نهرمیانی» با پایان تحصیلات و دریافت مدارج عالیه از دانشگاه آمریکا پس از 10 سال به ایران بازگشت و در سال 62 در منطقه عملیاتی والفجر 3 به شهادت رسید به عنوان شهید شاخص سال 96 سازمان بسیج رسانه معرفی شد.

شهید «نهرمیانی» پس از پایان تحصیلات در مقطه متوسطه در سن ۱۸ سالگی برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد و تا 28 سالگی در آنجا زندگی کرد. زندگی در آمریکا او را که از همان ابتدا با محافل قرآنی و هیئتی مأنوس شده بود نتوانست شیفته خود کند و در دوران دانشجویی نیز عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا آمریکا بود.

از جمله فعالیت‌هایی که در دوران دانشجویی به همراه دیگر دوستانش انجام می‌داد انتشار نشریه «ندای حق» بود که با کمترین امکانات و در فضای یک خانه تولید و منتشر می‌شد و برای دانشجویان سایر کشورها نیز ارسال می‌شد.

وی به محض پایان تحصیلات و اخذ مدارج عالیه علمی برای خدمت‌رسانی به انقلاب اسلامی در اواخر سال 1361 به میهن بازگشت.

شهید «نهرمیانی» با دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های اقتصاد و روابط بین‌الملل از دانشگاه کالیفرنیا و تسلط بر زبان انگلیسی پس از بازگشت به ایران به عنوان سرپرست اداره خبرنگاران خارجی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار شد.

شهید «نهرمیانی» در سنگر فرهنگ در مدت شش ماه مسئولیت اداره خبرنگاران خارجی را برعهده داشت و در همین مدت کوتاه با فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود توانست صدای انقلاب و ندای رزمندگان اسلام را به گوش دنیا برساند.

شهید «نهرمیانی» در 20 مردادماه سال 1362 با جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی برای تهیه گزارش از دلاورمردان جبهه اسلام در منطقه عملیاتی والفجر3 در مهران حاضر شدند که مینی در زیر پای‌شان منفجر شد و «علیرضا نهرمیانی» به همراه خبرنگار مسلمان هندی الاصل رویترز به درجه شهادت نائل آمدند و تعدادی دیگر از خبرنگاران خارجی که همراه ایشان به این منطقه عزیمت کرده بودند مجروح شدند.

داریوش (کریم) گودرزی‌کیا در 25 بهمن سال 1325 در روستای اناج از توابع شهرستان خنداب دیده به جهان گشود. وی در سال ۱۳۵۵ به استخدام خبرگزاری جمهوری اسلامی درآمد و به عنوان عکاس این خبرگزاری مشغول به کار شد و از سال 1360 عکاسى را از جبهه‌‏ها آغاز کرد و27 بار به جبهه رفت.

داریوش گودرزی‌کیا در سال 1362 در جنگ تحمیلی و در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید كه به عنوان نخستین عکاس شهید دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود.

شهید داریوش گودرزی‌کیا برنده لوح دست خط زرین حضرت امام (ره)، دیپلم افتخار، به عنوان برگزیده‏ بخش عکاسى از مجتمع هنر و ادبیات دفاع مقدس در سال 1367 است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات