نخستین نشست مجمع عمومی خانه مشارکت‌های مردمی سلامت با حضور مسئولان ارشد علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۷۳۸۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست گفت: با راه‌اندازی خانه مشارکت‌های مردمی سلامت، امسال برنامه جامع سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت همه افراد و اقشار جامعه نوشته می‌شود این در حالی است که در سال‌های گذشته برنامه سلامت استان پشت درب‌های بسته نوشته می‌شد.

امین اله بابویی افزود: هر خانواده باید یک سفیر سلامت در درون خود داشته باشد به همین دلیل در معاونت اجتماعی قصد داریم سازمان مردم نهاد اجتماعی ایجاد کنیم تا از طریق شبکه سازی سلامت در کل استان به خصوص گروه‌های آسیب پذیر بتوانیم در حوزه ترویج سلامت فعالیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سلامت شامل چهار بعد جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی است ادامه داد: در برنامه هشت ساله سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به هر چهار بعد رسیدگی می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در حوزه سلامت پررنگ‌تر از سایر نهاد‌ها است ضمن اینکه در بخش سلامت معنوی از نقطه نظر روحانیون معزز استفاده خواهیم کرد.

بابویی افزود: در بخش آموزش معاونت اجتماعی این آمادگی وجود دارد که بودجه‌هایی را در اختیار نهادهای مختلف برای فعالیت در حوزه سلامت، قرار گیرد.

گفتنی است؛ در ادامه هر کدام از اعضای این مجمع نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه دادند و بعد از آن با رأی اعضای هیأت رئیسه مجمع عمومی خانه مشارکت‌های مردمی سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد.

در این انتخابات آقایان بشیری به عنوان رئیس، سالار جوکار نائب رئیس و زینب قربانی‌خلف آباد به عنوان رئیس دبیرخانه و همچنین زهرا زمانی و «هاشمی» نیز به عنوان اعضای خانه مشارکت‌های مردمی سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند.
ارسال نظرات