مصطفی برزگر
مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج دانشجویی :
کیارش گفت:اگر امروز فساد در بدنه برخی دولتمردان ما بیداد می کند، اگر بی حجابی و بی ادبی در جامعه رواج دارد، اگر سن ازدواج جوانان ما به مرز 40 سال رسیدهع همه اینها به دلیل ترک این واجب فراموش شده است.
کد خبر: ۸۸۹۷۳۴۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، آقای کیارش، مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج دانشجویی کشور در حمع دانش پژوهان نهمین دوره طرح ولایت استانی در دانشگاه ایلام با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت امام رضا(ع) اظهار داشت: اگر قومی امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند خداوند قومی را جایگزین آنها خواهn کرد

در جمهوری اسلامی که در سایه امام عصر(عج) زندگی می کنیم ادعای ایمان و انقلابی گری داریم در حالیکه با الفبای امر به معروف و نهی از منکر بیگانه هستیم. و این واجب الهی را ترک کرده ایم.

کیارش گفت: برخی از مسئولین کلیدی کشور در مقابل دشمنان زبون و ذلیل اند و از حقوق ملت کوتاه می آیند و همین نشان می دهد ما از شرایط قوم جایگزین دور نیستیم.

این فعال حوزه امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه یکی از رسالت های ما تربیت نیروی همطراز انقلاب است، گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر بودن از مهمترین مولفه های تربیت نیروی هم طراز انقلاب است.

وی به حدیث امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران و شیوه صالحان است، فریضه عظیمی است که همه واجبات بواسطه آن اداء می شود و روز و کسب و کارتان حلال می گردد

کیارش افزود: اگر می خواهیم از فساد اداری و بانکداری ربوی رها شویم، اگر می خواهیم لقمه سفره هامان حلال و طیب باشد و در چرخش ربا قرار نگیرد باید در جامعه این سنت الهی را احیا کرد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه تمام واجبات بواسطه امر به معروف برپا می شود، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جاری کنید همه کارهایتان درست می شود.

وی افزود: اگر امروز فساد در بدنه برخی دولتمردان ما بیداد می کند، اگر بی حجابی و بی ادبی در جامعه رواج دارد، اگر سن ازدواج جوانان ما به مرز 40 سال رسیدهع همه اینها به دلیل ترک این واجب فراموش شده است.

کیارش گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند: همه کارهای خوب به علاوه جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر چیزی نیست مگر به اندازه بخار دهان.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج دانشجویی کشور به استناد حدیث پیامبر(ص) گفت: هر کس در جامعه امر به معروف و نهی از منکر می کند خلیفه خداست و برترین خلیفه خدا و رسولش در زمین می شود.

وی با اشاره به وضعیت فساد اداری ، حاشیه نشینی،بالا رفتن آمار طلاق ها و اعتیاد جوانان و ... در کشور گفت: هر جا دست می زنید فساد هست اگر نگاه کلان به انقلاب نداشته باشیم دچار یاس و ناامیدی می شویم.

کیارش افزود: هر چند نقاط قوت نظام اسلامی زیاد است اما اگر نگاه کلان نداشته باشیم و فقط به ضعف ها توجه کنیم از وضعیت موجود زده می شویم.

این فعال عرصه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: نسخه شفا بخش و رهایی از مشکلات کشور امر به معروف و نهی از منکر است، نه اجرای همایش ها و سخنرانی ها باید وارد میدان عمل شد

وی با اشاره به کلام حضرات معصومین(ع) گفت خود را گول نزنیم دوای دردهای ما در اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

کیارش گفت: امام باقر(ع) فرمودند: خداوند به شعیب فرمود که من از قوم تو 100 هزار نفر را عذاب می کنم که 40 هزار نفر از اشرار امت تو هستند و 60 هزار نفر از خوبان امتت.شعیب عرضه داشت: پروردگارا تکلیف40 هزار نفر معلوم است اخیار را چرا عذاب می کنید؟ خداوند فرمود: به دلیل آنکه با اهل گناه کنار آمدند. و بخاطر خشمگین بودن من بر گناهکاران خشمگین نشدند.

وی افزود: وضعیت کنونی جامعه ما با این روایت فاصله زیادی ندارد و دور از ذهن نیست که مشمول عذاب الهی شویم.

این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه کسانی که در مقابل گناه سکوت می کنند مشمول عذاب الهی می شوند گفت: عذاب بالاتر از این که مسئولین ما گناه می کنند و در فساد غرق شده اند و ما را مسخره می کنند؟

کیارش گفت: نظام بانکی ما ربوی است، شرایط ازدواج محیا نیست و سن ازذواج برای پسران به بالای 40 و برای دختران به مرز 30 سال رسیده و این فاجعه بزرگی است بخصوص که در شرایط کنونی جامعه دچار زود رسی بلوغ جنسی شده است.

وی اضافه کرد: عذاب بالاتر از این که رهبر انقلاب، ولی خدا حرف می زند و مسئولین ما 24 ساعت بعد تمسخر می کنند و صدایی از ملت در نمی آید .

این فعال عرصه امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه ما در مراحل اولیه عذاب الهی هستیم، اذعان داشت: اگر عذاب بر ما سنگین تر شد جای تعجب نیست خون ما که رنگین تر از آندولس نیست که 350 سال حاکم بودند و دوام آوردند در حالی که ما هنوز به 39 سال از انقلاب نرسیده ایم که اینگونه دچار وضعیت ناگوار شده ایم.

کیارش با بیان اینکه یکی از عذاب هایی که مردم دچار آن شده اند، عدم استجابت دعا است، گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب می شود دعاهای مومنین به اجابت نرسد.

وی با اشاره به علنی شدن فساد در بدنه دولت و نظام اداری کشور، اظهار داشت: خداوند می فرمایند:" زمانی که امر به معروف ترک شود و از اهل بیت تبعیت نکنید اشرار بر شما حاکم می شوند". امروز برخی از کسانی که بر مسند قدرت تکیه زده اند به راحتی فساد می کنند و ما سکوت می کنیم از مصادیق همین روایت است.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج دانشجویی گفت: دادستان تهران اعلام کرد که نزدیک به 65 نفر از بدنه مدیریتی دولت دو تابعیتی هستند و این نشان می دهد که ما تحت سلطه آنان هستیم.بنابراین با ترک این مهم اشرار بر مامسلط می شوند.

وی با بیان اینکه فقط آمران به معروف و ناهیان از منکر از عذاب خدا نجات می یابند، گفت: عذاب خدا به ما نزدیک است یا امر به معروف را احیا می کنیم یا طبق این روایات مشمول عذاب الهی می شویم.

کیارش گفت: امام علی(ع) می فرمایند: هر کس امر به معروف و نهی از منکر را با قلب و دست و زبانش ترک کند مرده ای در میان زندگان است.طبق این حدیث ما در جامعه مردگانی بیش نیستیم اگر این امر خطیر را ترک کنیم.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر اساس و بنای اسلام است گفت: اگر بنا و پایه نباشد عمودی بر آن نخواهد بود. بنابراین این امر به معروف است که نماز را برپا می کند و متاسفانه ما هنوز به ضرورت نرسیده ایم که چاره مشکلات کشور امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: امام حسین(ع) فرمودند: من برای گردن کشی و سبک سری قیام نکردم، من قیام کردم فقط برای اصلاح امت جدم"مگر قیامی بالاتر از قیام عاشورا در تاریخ وجود دارد که بعد از گذشت این همه سال همچنان زنده و ساری است.

کیارش اضافه کرد: چند نفر از سینه زنان حسینی تذکر لسانی را جزء واجبات روزانه خود تلقی می کنند؟بنابراین هر کس ادعای ایمان و انقلابی گری دارد باید به دنبال احیاء آن در جامعه باشد.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مهمترین وجه امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری از مسئولین است گفت: اگر همه تذکر دهند و از مسئولین مطالبه گری کنند ریشه فساد و رشوه و منکرات از جامعه برچیده می شود.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی که حضرت حجت(عج) برای احیا آن خواهد آمد بر چهار پایه است،گفت: مومنان واقعی طبق آیات الهی چهار ویژگی عمده دارند؛ نماز را اقامه می کنند، زکات می دهند، امر به معروف و نهی از منکر می کنند. که دو تا از این چهار مولفه همین واجب فراموش شده است و آن دوتای دیگر در گرو انجام آن هستند.

کیارش مهمترین مولفه جامعه اسلامی را بعد از شکل گیری تمدن نوین اسلامی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر سه مرتبه دارد که شامل ؛ قلبی زباینی و یدی است که مرحله یدی که با زور و قوه قهریه همراه است کار حکومت اسیت.

وی گفت: پیامبر(ص) فرمودند:" هر کس منکری ببیند باید تغییر دهد آن گناه را با دستش، اگر نمی تواند با زبانش و اگر با زبانش هم نمی تواند جلوی گناه را بگیرد با قلبش مانع گناه شود.

کیارش افزود: در مرتبه قلبی یکی از روش ها این است که اگر اهل گناه را دیدیم طوری با او برخورد کنیم که متوجه شود از انجام معصیت او ناراحت هستیم.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه در لحظه باید تذکرداد، عنوان کرد: عمده وظیفه ما در احیا این واجب فراموش شده تذکر لسانی است با زبان لیسن و با حفظ احترام تذکر دهیم.

ارسال نظرات