مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی در سال جاری تاکنون 25 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۸۸۹۷۲۸۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزیغ قنبر موسی‌نزاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، در جلسه شورای زکات شهرستان ساوه با اشاره به اینکه محل جمع‌آوری زکات نیکوکاران و توزیع آن بین نیازمندان و محرومان کشور در کمیته امداد است، گفت: هریک از نیازمندان برای دریافت کمک توسط کمیته امداد شناسایی شده و به سهولت می‌توان زکات جمع‌آوری شده را بین آن‌ها توزیع کرد.

وی ریشه‌کن کردن فقر در جامعه و رفع مشکلات نیازمندان را از مهم‌ترین آثار احیای زکات بین مردم برشمرد و گفت: مردم استان مرکزی در سال جاری تاکنون 25 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: 15 میلیارد ریال زکات نیز به عنوان زکات فطریه توسط مردم استان به نیازمندان کمک شده است.

موسی‌نژاد با تاکید بر ضرورت ترویج فریضه واجب زکات بیان کرد: پرداخت به موقع زکات علاوه بر رفع معضل فقر و مشکلات مادی فقراء، باعث برکت در اموال مؤدیان و آبادی محله‌ها و شهرها می‌شود و هر مقدار که زکات جمع‌آوری شود 60 درصد برای فقرا و 40 درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات، بهره گیری از مبلغان دینی، استفاده از روش های نوین تبلیغی، تجلیل از عاملان و مبلغان زکات از برنامه‌های کمیته امداد استان در ترویج این واجب الهی است.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان با اشاره به اینکه زکات می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی به ویژه در زمینه کمک به مستمندان موثر باشد، خاطرنشان کرد: سال گذشته از میزان زکات جمع آوری شده بیش از 25 میلیارد و 389 میلیون ریال به منظور حل مشکلات محرومان و 17 میلیارد و 782 میلیون ریال برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات