امام جمعه مهریز گفت: تعامل گسترده با دنیا، با حفظ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و نیز مقابله و ایستادگی در مقابل دولت های سلطه طلب از راهکارهای مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و می بایست دولت دوازدهم این راهکار ها را در 4 سال آینده مد نظر قرار دهد.
کد خبر: ۸۸۹۷۲۷۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز؛ امام جمعه مهریز در خطبه اول نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت امام رضا(ع) و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درمورد شخصیت والای آن حضرت گفت: برکت و افتخار اسلام و تشیع و ایران اسلامی، فرزند حضرت زهرا ، علی بن موسی الرضا(ع) است و مرکز ایران، آستان قدس رضوی است و امام هشتم ولی نعمت مادی، معنوی و فکری ماست و بقعه آن حضرت، پناهگاه مردم مومن ایران اسلامی است.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: حضرت امام رضا(ع) صاحب معجزات، کرامات و نیز علوم و فضائل بسیار و دارای اخلاق عالی و ممتاز بود و امیدوارم مومنین، اخلاق و رفتار این اسوه عبودیت و ایمان را الگوی خود قرار دهند.

وی ضمن اشاره به فرمایشات حضرت امام رضا (ع)، کمک به برادران دینی و رفع مشکل مردم، استغفار بسیار و شکرگزاری نعمت های الهی به ویژه نعمت ولایت و محبت اهل بیت رسول الله، همچنین فرو بردن خشم و صبر در زمان ابتلا و مصیبت از نشانه های مومنین واقعی خداوند دانست.

محی الدینی در خطبه دوم به مناسبت شنبه چهاردهم مردادماه، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: همواره حقوق بشر دستاویزی برای ابرقدرت ها در جهت تاراج ملت ها بوده است و به نام دفاع از مردم و دفاع از حقوق بشر، بزرگترین جنایت ها را مرتکب شده اند.

وی افزود: جنایت های بیشمار آمریکا در کشورهای اسلامی خاورمیانه و نیز به خاک و خون کشیدن انسان های بیگناه در یمن و بحرین توسط آل سعود از نمونه های بارز زیر پا گذاشتن حقوق بشر و کرامت انسانی است.

محی الدینی ادامه داد: هیچ دین و ایدئولوژی به اندازه دین مبین اسلام بر کرامت انسان ها تاکید نکرده است. خداوند در قرآن می فرماید: «ولقد کرّمنا بنی آدم» «ما انسان را عزیز شمردیم» و در حالی است که شیطان بزرگ، آمریکا از وحشی گری های اسرائیل در فلسطین و جنایت های داعش در سوریه و عراق و از حاکمان عربی آل سعود که خود را خادم اسلام می دانند و در وحشی گری دست بهائم را از پشت بسته اند دفاع و جانب داری می کند.

خطیب نماز جمعه مهریز خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار کرامت انسانی در جهان است و از کشورهای مظلوم و ستم دیده اسلامی حمایت می کند و از آنجایی که این رفتار ستوده و خداپسندانه مورد قبول ابرقدرت ها نیست، به ناحق به ایران برچسب حامی تروریسم می زنند و سعی در منزوی کردن ایران اسلامی در صحنه بین الملل دارند.

محی الدینی با اشاره به روز دوشنبه، شانزدهم مردادماه، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در سال 59 عنوان کرد: این جهاد در راستای تکامل و حفظ و صیانت از اصول به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور و جذب پژوهشگران جوان و دانشمندان جوان تشکیل شده است و با توجه به اینکه موضوع جوانان و جوانگرایی مدنظر مقام معظم رهبری است امیدواریم از نیروهای تازه نفس و جوان در اداره امور مملکت استفاده شود.

امام جمعه مهریز در بخشی دیگر از نماز عبادی - سیاسی جمعه تصریح کرد: ضمن تبریک به رئیس جمهور که روز گذشته از دست مبارک مقام معظم رهبری حکم تنفیذ خود را دریافت کرد از وی خواستاریم که به جوانان و نیروهای انقلابی و ارزشی بها داده و در کابینه و در اداره مملکت از این جوانان استفاده کند؛ چرا که آینده این مملکت به دست جوانان است و باید از این استعدادها و نیروهای خلاق در همه عرصه ها بهره جست.

وی به مناسبت هفده مردادماه و روز خبرنگار اشاره کرد و ضمن گرامیداشت شهادت محمود صارمی خبرنگار اعزامی جمهوری اسلامی به دست طالبان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری می فرماید نقش رسانه ها بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران افشاکننده توطئه های داخلی و خارجی هستند و در واقع رشد و تربیت مخاطبان به دست رسانه ها و خبرنگاران است.

محی الدینی افزود: خبرنگاران شهرستان مهریز نیروهایی هستند که با قلم و تصویر خود، در بازتاب فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و مناسبت های ملی و مذهبی شهرستان نقش به سزایی دارند.

خطیب نماز جمعه مهریز ضمن قدردانی از خبرنگارانی که در پوشش خبری خطبه های نماز جمعه تلاش می کنند عنوان کرد: خبرنگار باید در بیان واقعیت ها و نقدهای منصفانه اهتمام بورزد و در مقابل نیز باید مسئولین با سعه صدر، انتقاد پذیر باشند و رفع مشکلات و دغدغه های قشر ضعیف و زحتمکش را مدنظر قرار دهند.

محی الدینی با اشاره به توصیه های رهبری به دولت دوازدهم در حاشیه مراسم تنفیذ ریاست جمهوری گفت: رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم و نیز تعامل با دنیا و حفظ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و نیز مقابله و ایستادگی در مقابل دولت های سلطه طلب از راهکارهای مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و توجه دولت دوازدهم به این راهکار ها ضروری است.

امام جمعه مهریز همچنین از ستاد عتباد عالیات در شهرستان و مشارکت های مردمی در روستا و شهر مهریز در بازسازی صحن حضرت فاطمه الزهراء (س) در نجف اشرف که بزرگترین صحن جهان اسلام است، تشکر و قدردانی کرد.

پس از اقامه نماز جمعه و نماز عصر، با حضور فرماندار، امام جمعه و جانشین فرمانده سپاه مهریز از افرادی که بیشترین مشارکت را برای کمک به بازسازی عتبات عالیات کرده اند با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

ارسال نظرات