معرفی کتاب

داستان برده ها: روایت انتقادی از سرگذشت برده ها در تاریخ، آنچه تا امروز ادامه دارد

کد خبر: ۸۸۹۷۲۶۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
 
 
به گزارش  سرویس بسیج پیشکسوتان خبرگزاری بسیج،  معرفی کتاب، کتاب حاضر، «داستان برده ها»؛ خوانش انتقادی سرگذشت برده ها در تاریخ و آنچه تا امروز ادامه دارد نام دارد.
این کتاب در 180 صفحه به تاریخ برده داری از آغاز تاکنون اشاره دارد که به صورت مصور برای گروه سنی نوجوانان و جوانان تالیف و ترجمه شده است. بخش عمده ای از این کتاب به تاریخ برده داری در ایالات متحده پرداخته و مخاطب را با سیر اتفاقات روبرو کرده است.

برده داری همیشه وجود داشته است، مبارزه با آن هم همیشه وجود داشته است، اما اتفاقی که حالا داشت در دنیای مدرن میافتاد، چیز دیگری بود؛ گستردگی و ابعاد برده داری نوظهور آمریکایی چندین برابر ظلم و ستم برده داری قبل از خودش بوده است. اگر در یونان و روم، که ریشه های انحطاط این دنیای جدید هستند، برای برده داری «دلیل فلسفی و منطقی» درست میکردند، در آمریکای تازه ساخته شده، به آن فلسفه و منطق، به افراطی ترین شکل عمل میشد. برده داری در دنیای جدید را با هیچ برهه ای از تاریخ نباید مقایسه کرد.

این کتاب با ترجمۀ منابع موجود و در بیشتر موارد با بیان نکته های گفته نشده تاریخ، سعی کرده است، رنج و ستم بزرگی که بر انسانهای زیادی در دنیا رفته است را روایت کند.

انسانهایی که قربانی پول پرستی و سنگدلی تاجران و سرمایه داران اروپایی و آمریکایی شدند.

پدران دنیای مدرن که خیلی شیک و اتوکشیده، هنوز با تکبر در دنیا به همان رفتار گذشته خود ادامه می دهند، هرگز از رفتار گذشته خود پشیمان نشدند و فقط شکل ستم و بی عدالتی خود را عوض کرده اند.

این کتاب به ما نشان می دهد که باید حواسمان باشد آنها برای کسی دلسوزی نمی کنند و برای رسیدن به منافع خود ترسی از هیچ جنایتی ندارند و حاضرند تا هویت و عزت و آزادی دیگران را برای رسیدن به منفعت خودشان خرید و فروش کنند. دنیای امروز ما هنوز هم صحنۀ همان درگیری برده گرفتن و برده شدن است.

 

 

گردآورنده کتاب: سعید سعادت
ناشر کتاب : کتاب جمکران
نوع جلد: جلد نرم
قطع: رقعی
سال نشر: 1396
شمارگان: 1100
چاپ جاری: 4
تعداد صفحات: 180
وزن(گرم): 489
ارسال نظرات