کارآفرین برتر چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بسیج، گفت: با کمک سپاه و وام بسیج سازندگی توانستم کارگاهم را راه اندازی کنم.
کد خبر: ۸۸۹۷۲۲۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در بازدید از کارگاه تولیدی کارآفرین برتر استان و دارنده یکی از موفق ترین کارگاه های تولیدی چهارمحال و بختیاری گفتگویی با بانوی کارآفرین داشتیم که به شرح ذیل تقدیم شما مخاطبان عزیز می شود.

خانم زیبا افراسی ساکن شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان، گفت: نزدیک به پنج سال است که با ایجاد یک کارگاه تولیدی، کلیه لباس های مورد نیاز بیمارستانها نظیر لباس اتاق عمل، لباس های بخش کودکان، گن، لباس های بستری بیماران و...، را برای مراکز درمانی سطح استان چهارمحال و بختیاری تولید می نمایم.

این بانوی کارآفرین اضافه کرد: حدود سه سال قبل اولین کارگاه تولیدی که با سختی زیاد ساخته بودیم دچار آتش سوزی شد و کلیه پارچه ها، چرخ های خیاطی و مواد اولیه کارگاه در حادثه آتش سوزی از بین رفت، که همین امر به عنوان یک ضربه و یک شکست، وقفه ای کوتاه در کار بنده ایجاد کرد.

وی، افزود: بعد از آن اتفاق و خسارت مالی سنگین، چون پولی برای اجاره کردن کارگاه جدید نداشتیم کارگاه را در منزل شخصی خودم راه اندازی کردم؛ اما متاسفانه هیچ کدام از ادارات نتوانستند در تاسیس مجدد کارگاه و تامین منابع به بنده کمک کنند تا اینکه نهایتا از طریق پایگاه بسیج به عنوان یک کارآفرین به سپاه ناحیه فارسان معرفی و با اخذ وام از قسمت بسیج سازندگی سپاه فارسان توانستم کارگاه تولیدی خود را مجددا راه اندازی نمایم.

افراسی، ادامه داد: با کمک برادران سپاه فارسان کارگاه مجددا راه اندازی و شروع به کار کرد و در مدت کوتاهی توانستیم پیشرفت زیادی را کسب نماییم، تا جایی که الان شش نفر در داخل کارگاه (منزل شخصی) و نزدیک به 15 نفر خیاط در بیرون از کارگاه برای این تولیدی مشغول به کار هستند (برون سپاری) و روزانه نزدیک به 150 دست لباس در داخل و نزدیک به 700 دست لباس توسط خیاطان در بیرون از کارگاه تولید می شود.

این کارآفرین برتر استان، گفت: از جمله مشکلاتی که ما هم اکنون در روند کارگاه با آن مواجه هستیم تامین مواد اولیه یعنی پارچه های مخصوص لباس است؛ چرا که این پارچه ها را باید به صورت نقدی از اصفهان تهیه کنیم؛ اما بیمارستان ها نمی توانند به صورت نقدی با ما تسویه حساب نمایند.

وی، تصریح کرد: همین مشکل نقدینگی سبب شده تا نتوانیم حقوق کارگران خود را به موقع پرداخت کنیم. در صورتی که اگر یک نقدینگی نزدیک به 200 ملیون تومان در اختیار بنده قرار می گرفت تا بتوانم مواد اولیه کارگاه را تامین نمایم، می توانستم برای نزدیک به 30 نفر دیگر اشتغال زایی کنم.

افراسی، گفت: از جمله توصیه هایی که می توانم به سایر کارآفرینان داشته باشم این است که در برابر مشکلات تولیدی صبر داشته باشند و به خدا توکل نمایند؛ چرا که اگر صبر و توکل نبود بنده به هیچ عنوان نمی توانستم به این موفقیت برسم.

ارسال نظرات