خبرهای داغ:
عابدی ناامیدی کشور های غربی به خصوص آمریکا را از عربستان یکی از دلایل اصلی وضعیت کنونی عربستان دانست و افزود که ایران از این موقعیت باید بهره برداری های لازم را به خوبی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۹۷۲۰۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
پرویز عابدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگذاری بسیج قزوین در خصوص انتقال قدرت در پادشاهی عربستان اظهار کرد: کشورهای غربی به خصوص آمریکا از وضعیت کنونی عربستان به ویژه در ابعاد سیاسی ناامید شده و برای رفع این مشکل دست به هر اقدامی می زنند.
وی افزود: عربستان در این بازه زمانی در باتلاقی گیر کرده به طوری که کشور یمن هم به تازگی از تاسیسات موشکی استفاده می کند و شهرهای صنعتی و پالایشگاه های نفتی عربستان را هدف قرار می دهد، از طرف دیگر شورای همکاری خلیج فارس با خروج قطر درخور تغییراتی شده که در نتیجه اوضاع مناسبی ندارد.
عابدی نسبت به قطع روابط قطر با عربستان اضافه کرد: ایران می تواند از این شرایط بهره برداری های خوبی داشته باشد به طوری که آسمان ایران محل پرواز هواپیماهای قطر شود که اگر این بهره برداری به درستی انجام شود باعث ضربه و تغییر در بدنه حکومتی عربستان شده که سعی دارند هر چه سریع ترخود را از این منجلاب بیرون بکشند.
کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: عربستان هم اکنون در حال فرار از منجلابی است که خودش باعث آن بوده و همچنان آمریکا را متحد و همپای خود می داند و معتقد است که آمریکا در مسائل به وجود آمده از او دفاع و حمایت می کند، اما خیال باطلی است که عربستان نسبت به غرب و آمریکا دارد چرا که حتی رییس جمهور آمریکا هم اظهار کرده که "عربستان گاو شیردهی است که تا زمان لزوم از آن استفاده می کنیم بعد هم سرش را می زنیم".
وی در پایان یادآور شد: آمریکا همانند برخوردهایی که  با عراق و دیگر کشورها داشته است، پس از بهره برداری از عربستان و پیش برد منافع خود، حکومت را ساقط می کنند. این احتمال برای عربستان هم همانند سایر کشورها وجود دارد چرا که عربستان  از جایگاه ویژه ای در منطقه برخوردار نیست و بهتریت تغییر برای آنا تغییر در روش های سیاسی است.
1006/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها