خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: سه هزار متر مربع از بافت تاریخی این شهرستان مرمت شد.
کد خبر: ۸۸۹۷۱۶۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، «محمدصادق رضویان» امروز و در گفت و گو با خبرنگاران  افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون یک هزار و 800 متر مربع از بافت تاریخی میامی مرمت شده که با احتساب سطح مرمت سال گذشته، این میزان به سه هزار متر مربع می‌رسد.

وی گفت: اولویت مرمت بافت تاریخی میامی بر مرمت بخش‌هایی از بافت است که همچنان باقی مانده و بر اثر ساخت و ساز های جدید تخریب نشده اند و رویکرد اصلی مرمت نیز آشنا کردن مردم با ارزش های بافت تاریخی است.

رضویان افزود: در مراحل قبلی مرمت، كار برداشت الحاقات، انجام پی‌بندی، اجرای ازاره سنگی، انجام کاهگل استر و سیم گل بدنه و اصلاح ناودان‌ها انجام شده و با توجه به ضرورت حفظ بافت تاریخی و معماری سنتی ایرانی با مراجعه به الگوهای موجود در بافت نسبت به مرمت جداره ها و احیاء آن اقدام شده است.

در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام‌ آقایان و نیز تعدادی ساباط و دالان وجود دارند که جلوه خاصی را به سیمای شهری میامی می‌بخشند.

میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان است كه در 240کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران - مشهد قرار دارد.

سه هزار متر مربع از بافت تاریخی میامی مرمت شد 
سه هزار متر مربع از بافت تاریخی میامی مرمت شد 
ارسال نظرات
پر بیننده ها