فرمانده سپاه ناحیه رشتخوار از استقرار تخت هوشمند پزشکی و معاینه از راه دور برای اولین بار در روستاهای محروم شهرستان رشتخوار خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۹۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی یعقوبیان صبح امروز ضمن تبریک ایام  ولادت امام رضا(ع) از اجرای طرح معاینه بیماران از راه دور برای اولین بار در روستا‌های محروم این شهرستان خبر داد و گفت: همزمان با ایام دهه کرامت و برای نخستین بار در سطح شهرستان رشتخوار در طرح ارتباط از راه دور با بیمارستان تخصصی رضوی و امام رضا(ع) در مشهد بیماران در روستاهای بخش جنگل رشتخوار مورد معاینه از راه دور پزشکان متخصص در این مرکز قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این سیستم هر روزه از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در روستای شعبه بخش جنگل این شهرستان خدمات رسانی می‌کند، اظهار داشت: برنامه معاینه از راه دور بیماران تا زمان لزوم در این روستا مستقر و به صورت هر روزه ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه شهرستان رشتخوار در ادامه همچنین ضمن تاکید بر رایگان بودن این طرح، تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی از راه دور و مشاوره ویدیویی با استفاده از سیستم ویدیو کنفرانس، از امتیازهای مثبت این طرح برای خدمت رسانی و تطبیق درمانگری با مراکز بزرگ و مجهز به شمار می رود که در آن ارتباط یک پزشک یا تیم پزشکی متخصص دربیمارستان رضوی و امام رضا(ع) مشهد، با بیمار در یک فاصله مکانی دور به صورت آنلاین برقرار و مشکلات بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یعقوبیان در ادامه یادآور شد: همه بیماری‌های به جز اعمال جراحی از طریق راه دور بررسی و حتی بیماران اورژانسی در این طرح  با تجویز دارو درمان می شوند و در صورت نیاز به عمل جراحی یا دیگر برنامه‌های که امکان ارائه آن در منطقه وجود ندارد، بیماران در صورت لزوم به بیمارستان رضوی و امام رضا(ع) مشهد منتقل و تحت درمان قرار خواهند گرفت.

فرمانده سپاه شهرستان رشتخواردر ادامه ضمن تقدیرو تشکر ازهمکاری و مساعدت مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و مسئول خانه بهداشت روستای شعبه، اظهار داشت: با استفاده از این سیستم پزشکی و معاینه بیماران از راه دور علاوه بر جلوگیری از اعزام بیمارانی که نیاز به مراجعه به راه‌های دور برای درمان را ندارند، این طرح باعث کاهش هزینه‌های درمانی بیماران نیز خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها