توجه به معیشت مردم تعامل با دنیا و قدرت در برابر سلطه طلبی جهت گیری دولت دوازدهم باشد

سه جهت گیری دولت دوازدهم باید پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تعامل گسترده با دنیا و صلابت و قدرت در برابر سلطه طلبی باشد.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۷۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی‌آملی اظهار کرد: عده‌ای در کشور هیاهوی راه انداختند و اظهاراتی دارند که چنین اظهاراتی را نامی جز خیانت نمی‌شود روی آن گذاشت.

وی با بیان اینکه بعضی از نمایندگان مجلس به جای پیگیری مشکلات مردم و کمبودهای کشور با سیاسی‌کاری و جنجال سازی، شأن نمایندگی را مخدوش می‌کنند، افزود: برخی با وارونه‌سازی مطالبات مردم و در حساب کاربری خود در توئیتر در ادعایی عجیب می‌نویسند مردم نه از فقر گلایه دارند، نه از ریزگرد‌ها نه از بیکاری و نه از هیچ چیز دیگر و تنها به دنبال رفع حصر سران فتنه هستند که سازوکار انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران را به تمسخر گرفتند.

امام جمعه سرخرود با تأکید بر اینکه بعضی در برابر خواست و رأی مردم ایستادند، تهران را به آشوب کشیدند و فتنه‌ای به پا کردند که نه تنها کشور را هشت ماه معطل کردند بلکه همه دستاورد‌ها و قدرتی که از حضور بالای ۹۰ درصدی مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری حاصل شده بود را بر باد دادند، تصریح کرد: سخنان این نماینده بیش آن که سودی به حال سران فتنه داشته باشد موجب دلسردی و ناامیدی مردم می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه ما انتظارمان این است که مسؤولان کشور، از دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف که با رفتار خود همچنان این اعتماد را افزایش بدهند، بیان کرد: این سرمایه اصلی نظام اسلامی است که اگر ما در صحنه زندگی سیاسی و اجتماعی به همدیگر بدبین باشیم و به چشم دشمن به یکدیگر نگاه کنیم این فرصت برای دشمنان حقیقی ما پیش خواهد آمد و اگر فکر نکنیم، اگر بصیرت نداشته باشیم، اگر فراموش کنیم که دشمنانی در کمین انقلاب هستند، ضربه خواهیم خورد.

موسوی‌آملی با بیان اینکه برای ما تجربه شده که ملت همه با یکدیگر برادر هستند و از جمله کارهایی که باید انجام بگیرد، این است که از امکانات وسیعی که در کشور وجود دارد برای اشتغال و تولید کشور قدم برداشته شود، ادامه داد: مدیران با این امکانات خلا‌ها را پر کنند، کارهای بزرگ باید انجام بگیرد، کارهای ماندگار باید انجام بگیرد و همه هم باید کمک کنند اگر بخواهیم به آن هدف‌ها برسیم، همه باید کمک کنند، سلیقه‌های مختلف را کنار بگذارند باید از نیروهای انقلابی و جهادی استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه وقتی دولتی انتخاب شد و وسط میدان آمد، دولت باید از همه گروه‌ها چه از لحاظ سلیقه سیاسی با او همراه باشند یا نباشند یا احیاناً انتقادی به او داشته باشند یا نداشته باشند، باید کمک بگیرد، خاطرنشان کرد: دولت و همه گروه‌ها مدبرانه فکر کنند و بدون افراط و تفریط رفتار کنند و مراقب باشند؛ تندروی انسان را پیش نمی‌برد بیشتر به خدا احساس نیاز کنند و دست نیاز به سوی خدا بیشتر دراز کنند، تا عمل مسؤولان، رفتار مسؤولان، افکار مسؤولان از آسیب کمتری برخوردار باشد و جامعه بهره بیشتری ببرد.

امام جمعه سرخرود با اشاره به اینکه دولت باید براساس تکلیفی که بر عهده دولت دوازدهم است که راه را شناسایی کرده و شناخته و حرکت کنند تا به نتایج مطلوب برسیم، گفت: سه جهت گیری دولت دوازدهم باید پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تعامل گسترده با دنیا و صلابت و قدرت در برابر سلطه طلبی باشد.

این مسؤول با بیان اینکه همه بدانند این ملت، یک ملت یکپارچه است احساسات این طرف را علیه آن طرف تحریک نکنید و این اظهارات سخیف را بعضی‌ها نکنند چون مردم توطئه را می‌فهمند، اظهار کرد: مردم ما خباثت را درک می‌کنند، مراقب کار و حرف زدن خودتان باشید اگر قانون حاکم نشد، آن چیزی که از بی‌قانونی بر سر همه خواهد آمد بسیار تلخ‌تر است از آنچه که اجرای قانون ممکن است در کام بعضی تلخی به وجود بیاورد.

موسوی‌آملی با اشاره به اینکه عدل‌‌ همان رعایت قانون است اگر ما از رعایت قانون احساس ضیق کردیم، نخواستیم به قانون تن بدهیم، افزود: آنچه که بر سر ما از بی‌قانونی خواهد آمد به مراتب از این تلخی تحمل قانون سخت‌تر است این را باید همه توجه کنند جامعه اسلامی همیشه از بی‌عدالتی و نفاق ضربه خورده است.

وی با تأکید بر اینکه حضور یکپارچه مردم، رقابت جدی، فعالیت و تلاش حقیقی مردم در کنار معیارهای اسلامی و معیارهای الهی این ترکیب شگفت‌آور‌‌ همان چیزی است که بشریت محتاج آن است تشنه آن است، گفت: ظرفیت این نظام، نظامی که برخاسته از این حقیقت است بسیار والا و فرا‌تر از آن چیزی است که دیگران از بیرون صحنه نگاه می‌کنند و تحلیل می‌کنند و این ظرفیت عظیم ناشی از همین جمهوریت و اسلامیت و از همین مردم سالاری دینی و اسلامی است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها