خبرهای داغ:
به مناسبت صدور فرمان مشروطه؛

نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» در تهران به روی صحنه می رود

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطه در تالار مهر حوزه هنری مرکز ( تهران) به روی صحنه می رود.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۶۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، جواد کریم نژاد ادامه داد: نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» فردا 15 مرداد به مدت ۵۰ دقیقه در تالار مهر حوزه هنری مرکز(تهران) به روی صحنه می رود.

وی افزود: نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی به زبان ترکی بوده و تلاش دارد لحظات پر تب و تاب مبارزات قهرمانانه‌ ستارخان سردار ملی را پس از مجروح شدنش در پارک اتابک به تصویر بکشد.

کریم نژاد بیان کرد: این نمایش حاصل دغدغه‌ پنج ساله‌ آفرینندگان اثر بوده که پس از دو سال کار پژوهشی از لحظات آخر ستارخان در باغ اتابک تهران و بازنگری استادان تاریخ و نمایش، نوشته شده تا جنبه‌های مختلف آن برهه از تاریخ مشروطیت را به نمایش گذارد.

وی اضافه کرد: نمایش فوق زوایای مختلف علت عزیمت مجاهدان تبریزی به تهران، نقش استعمار و استبداد، خلع سلاح و در نهایت شهادت آن ها را به نمایش می گذارد.

کریم نژاد خاطرنشان کرد: نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی به نویسندگی سید مرتضی هاشم پور و کارگردانی سیروس مصطفی روی صحنه خواهد رفت و همچنین دراماتورژی این نمایش نیز بر عهده‌ هومن جلالی است.

وی در پایان گفت: بازیگران این نمایش را نیز ابراهیم عباسعلی زاده، محمدرضا قنبری، رامین بوستانی، فرید ادهمی، میثم حبیبی، بابک قره خانلو و عاشیق عیسی قره خانلو تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها