هزار و پانصد میلیارد تومان برای رونق هنرستانهای مازندران اختصاص یافت

در سال ۹۵ به همت استاندار مازندران مبلغی بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تجهیز هنرستان‌ها و در سال ۹۶ نیز یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۵۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اسفندیار نظری در حاشیه بازدید از اجرای آزمون کاردانی نظام جدید دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آموزش نیروی ماهر کار بوده که بر این اساس در استان مازندران ۴۴۳ هنرستان در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۲۶ شاخه فنی و حرفه‌ای و تعداد ۲۲۳ کارودانش است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز  در رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « اگر قرار است که اصلاحی در فرهنگ کار کشور صورت گیرد مسیرش  مهارت‌آموزی در مدارس و ایجاد کارآفرینی است » اشاره کرد و افزود: یکی از ابتکارهای خاص آموزش و پرورش استان در این زمینه ایجاد اتاق کارآفرینی و آموزش همراه با تولید است که در این زمینه مازندران رتبه نخست کشور را دارد.

این مسؤول بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته ۴۵ درصد دانش‌آموزان در سال تحصیلی 97-96  به شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شوند و همچنین سال گذشته نیز ۴۰ درصد آنان در رشته فنی و حرفه‌ای بودند.

نظری ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ رشته فنی و حرفه‌ای و ۸۴ رشته کارودانش در مازندران به فعالیت و جذب دانش‌آموزان مشغول است.

وی تصریح کرد: اولویت ما با توجه به تأکید فرمایش‌های مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نیازمند بازنگری مجدد در وضعیت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است، چرا که شغل آینده دنیا بر مبنای فنی و حرفه‌ای است که با توجه به این اهمیت باید دانش‌آموزان را به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش هدایت کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه ۵۵ درصد دانش‌آموزان در مازندران به شاخه نظری شامل رشته‌های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و ۴۵ درصد دانش‌آموزان ما به فنی و حرفه‌ای و کارو دانش هدایت شدند، افزود: با توجه به این وضعیت بحث فرسوده بودن تجهیزات است که باید با همت عالی آموزش و پرورش و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نوسازی ناوگان و تعمیرات هنرستان‌ها و کارودانش اقدامات اساسی شود.

این مسؤول یادآور شد: البته در سال ۹۵ به همت استاندار مازندران مبلغی بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تجهیز هنرستان‌ها و در سال ۹۶ نیز یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

نظری بیان کرد: یکی از مزیت‌های دیگر شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش این است که دانش‌آموزان بعد از دوره سه ساله که فارغ‌التحصیل می‌شوند، بدون اینکه وارد دانشگاه شوند با مهارتی که دارند به‌صورت مستقیم وارد بازار کار می‌شوند.

وی گفت: اینکه بتوانیم فرزندی را وارد مدرسه و تربیت کنیم تا مهارت را یاد بگیرد و مستقیم وارد بازار کار شود کمک بزرگی به جامعه کرده‌ایم.

 آزمون کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته ۹۶ در دو نوبت صبح و عصر در شهرستان چالوس برگزار شد که شرکت‌کنندگان در آزمون کاردانی و کارشناسی ناپیوسته کل کشور ۱۹۸ هزار  نفر بودند که از این تعداد ۸۵ هزار و ۹۳۸ نفر زن و بقیه زن هستند.

کل شرکت‌کنندگان شهرستان چالوس 2 هزار و 625 نفر هستند که در ۴۲ رشته شرکت کردند و از این تعداد یک‌هزار و 177 نفر زن و یک‌هزار و 448 نفر مرد بودند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها