مرحله کتبی و شفاهی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستانهای جنوب خراسان رضوی در رشته های مفاهیم، حفظ و تفسیر صبح امروز در تربت حیدریه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۳۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
حجت الاسلام محسن لطفی در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به تدبیر اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور نفرات برتر از شهرستانهای جنوب خراسان رضوی در سه مرکز این استان شامل؛ مشهد، تربت حیدریه و سبزوار برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در این دوره از رقابتها ۳۰ برگزیده قرآنی در رشته های مفاهیم، تفسیر و احادیث از شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه، باخرز، تایباد، تربت جام، رشتخوار، خواف، مه ولات، بجستان، گناباد، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در بقعه متبرکه بی بی حسنیه این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
 
لطفی با بیان اینکه مرحله استانی این رقابتها سال گذشته بصورت ویزه در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد، افزود: با توجه به روند واگذاری مسابقات قرانی در مراحل مختلف به شهرستانها، شاهد رونق و نشاط و پویایی در این مسابقات هستیم و استقبال قاریان، حافظان و مفسران نیر بیش از گذشته افزایش یافته است.
 
رئیس اداره اوقاف تربت حیدریه اظهار کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی در رشته ها و سنین مختلف برادران و خواهران در تربت حیدریه معرفی شده که روز جمعه ۱۳ مرداد جهت شرکت در مسابقات نهایی به مشهد اعزام خواهند شد.
 
این دوره از مسابقات بصورت آزاد برگزار می شود و همه مقاطع سنی راه یافته به مرحله استانی بطور همزمان و در یک سطح باهم رقابت می کنند.
 
مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی سال گذشته با حضور ۴۷۲ قاری و حافظ برتر بمدت ۳ روز در تربت حیدریه برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها