خادم رضوی با بیان اینکه زیارت یک اتصال معنوی و روحی است و زیارت و توسل با بقیه عبادت‌ها تفاوت دارند، اظهار کرد: شروع و پایان بقیه عبادت‌ها دست خود انسان است اما زیارت و توسل شروعش از ما و ادامه‌اش با امام است.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۲۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  در ایام خجسته دهه کرامت خیابان‌های شهرستان قائمشهر معطر به عطر حضور کاروان زیر سایه خورشید شد.

خادمان و حاملان پرچم متبرک رضوی با حضور در میان بیماران، نوجوانان و جمعی از عاشقان آقا علی‌بن موسی الرضا(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله هوای زیارت را در قلب‌ها زنده کرده و زمزمه یا امام رضا(ع) را بر لب‌ها جاری کردند.

 

انتشار خبر حضور کاروان زیر سایه خرشید در قائم‌شهر و در ساعتی مقرر، کافی بود تا مشتاقان حریم رضوی که از فیض زیارت و حضور در مشهد مقدس جا مانده بودند خود را به حسینیه عاشقان رسانده و برای لحظاتی در کنار پرچم علی بن موسی الرضا(ع)، شهد شیرین زیارت امام مهربانی‌ها را در قلب‌های خود احساس کنند و با دستی بر سینه، سلامی به فاصله صدها کیلومتر را راهی دیار طوس کنند.

این مراسم که ابتدا با تبرک شهدای گمنام مدفون در حسینیه آغاز شد با نوای خوش رضا رضا و اشک زائران حال و هوای دیگری گرفت و هر کس سعی می‌کرد برای لحظه‌ای خود را به پرچم آقا دخیل کند.

یکی از خادمان و حاملان پرچم رضوی در این مراسم با بیان اینکه حرکت کاروان زیر سایه خورشید مقدمه‌ای برای ایجاد فرهنگ زیارت از راه دور است، اظهار کرد: لزوم زائر حرم بودن، حضور در حرم نیست بلکه ممکن است در حرم باشی اما قلبت متوجه زیارت نباشد.

وی افزود: آن چیزی که سبب می‌شود به امام متوسل شویم حریم قلب است که دل‌های ما شیعیان به‌ویژه مازندرانی‌ها بسیار به سوی حضرت ارادت دارد.

خادم رضوی با بیان اینکه زیارت یک اتصال معنوی و روحی است و زیارت و توسل با بقیه عبادت‌ها تفاوت دارند، اظهار کرد: شروع و پایان بقیه عبادت‌ها دست خود انسان است اما زیارت و توسل شروعش از ما و ادامه‌اش با امام است.

وی افزود: چنین حرکت‌هایی سبب اشتیاق در دل ها می‌شود و همانطور که در این دهه نام امام رضا(ع) در دل‌ها جاری شد در طول سال نیز حرکتی انجام می‌گیرد که هر چهارشنبه در سراسر کشور مردم زیارت امین‌الله می‌خوانند تا از دور زائر آقا باشند.

حامل پرچم رضوی با بیان اینکه اگر دست از اهل بیت برداریم هلاک می‌شویم، اظهار کرد: از حضرت می‌خواهیم کمک کند تا اتصال ایجاد شود و باقی بماند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با حضور پرچم متبرک دل‌های ما آماده زیارت از راه دور باشد.

کاروان زیر سایه خورشید در برنامه خود به قائم‌شهر در ندامتگاه شهرستان، بیمارستان ولی‌عصر(عج)، حسینیه عاشقان ثارالله ، کانون پرورش فکری نوجوانان توقف داشته و سفر خود را با حضور در منزل نخستین شهید مدافع حرم شهرستان شهید محمد بلباسی به پایان برد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها