خبرهای داغ:
تلاش هدفمند مردم و هیئت امنای منطقه لتحر در پاسداشت مقام علم، اندیشه و خردورزی و تقدیر از دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز جامعه، یک تلاش اثرگذار است .
کد خبر: ۸۸۹۶۹۸۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، محمود خدمتی در دومین جشن مردمی تجلیل از دانش آموزان ممتاز منطقه لتحر کاشان اظهار کرد: به اعتبار همه آموزه های علمی و دینی، بهترین سرمایه گذاری برای توسعه هر کشور، توجه به دانش آموزان مدارس پایه به عنوان تربیت سرمایه های اجتماعی جامعه است.
به گفته وی، دیدگاه و اعتقادی که در این منطقه به خوبی درک شده، نقطه شرو ع یک کار فرهنگی است و بهترین سرمایه گذاری برای تربیت سرمایه های اجتماعی و برای خدمت به مردم است.
وی تصریح کرد: تلاش هیئت امنای منطقه لتحر و همت و توجه آنها در اجرای برنامه های ارزنده و خلاقانه آنها در توسعه علمی و مشارکت در مدیریت مدرسه های این منطقه قابل تقدیر و تشکر است.
وی گفت: سال قبل ، پیشنهاد نذر کتاب در همه مناطق شهر مطرح شد اما فقط شهروندان منطقه لتحر بودند که در روز عاشورا، چنین برنامه ای را عملیاتی کردند و موقعیت ممتاز فرهنگی و ارزشی این منطقه را به همه ثابت کردند.
وی تاکید کرد: مشارکت مردم در مدیریت مدرسه، یک حرکت عینی و ممتاز علمی بود که نذرهای مردم را در جهت رشد فرزندان این منطقه جهت داد و هدایت کرد و امیدواریم که استمرار پیداکند تا هم مدارس تجهیز شوند و هم اینکه نسلی آگاه برپایه مطالعه و کتابخوانی تربیت شود.
وی افزود: دومین اقدام شایسته شهروندان لتحر برگزاری جشنی برای تقدیر از دانش آموزان ممتاز مدارس این منطقه بود که این افتخاری است که به مدد همراهی خانواده ها میسر شد که در کنار آموزش و پرورش قرار گرفته اند.
به گفته وی، بدون شک، یک مدرسه با کمک خانواده می تواند مسیر موفقیت را طی کند و تلاش خواهیم کرد این مشارکت به عنوان یک الگو شود برای همه مناطق شهر تا بر مدار توسعه علمی و پیشرفت حرکت کند.
وی تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش کاشان دچار محدودیتهایی از جمله کمبود منابع انسانی است اما به مناطق حاشیه شهر و روستاها توجه شده که در مسیر ایجاد عدالت آموزشی بوده است.
وی تاکید کرد: ایجاد عدالت آموزشی، هر چند که یک ایده آرمانی به نظر می رسد اما این رویکردی است که بتوانیم محرومیت را کمتر کنیم و چون گستره کاشان وسیع است، تحقق آن نیازمند زمان است و سعی می کنیم تا در برنامه ریزی های خود این مناطق را در جایگاه شایسته آن ببینیم و برای آن برنامه ریزی کنیم تا یادگار ماندگاری باشد.
خدمتی گفت: مشارکت فعالان اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد، با یک کار ارزشمند است تا مشکلات هر منطقه را شناسایی کرده و با یکدیگر آن را حل کنیم و انتظار است که مدیران مدارس نیز در خدمت به مردم تلاش کنند و از تمام ظرفیت های موجود بهره ببرند.
یک هزار و 200 دانش آموز در هفت واحد آموزشی منطقه لتحر در مقاطع سه گانه تحصیلی شاغل به تحصیل هستند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها