یوسف‌پور با اشاره به اینکه خیرخواهی، اخوت و محبت باید جامعه شیعی و رضوی را فرا گیرد افزود: باید تفرقه و اختلاف از جامعه رضوی و علوی رخت بربندد تا برکات الهی شامل حال ما شود تا عزت دنیا و سعادت آخرت را تأمین کنیم.
کد خبر: ۸۸۹۶۹۷۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور  با تبریک روز ولادت امام رضا(ع) با بیان اینکه امام رضا(ع) و رئوف لقب امام هشتم است اظهار کرد: این دو لقب جایگاه ویژه‌ای برای امام ترسیم می‌کند، هم رضایت می‌دهد، می‌بخشید و هم نهایت مهربانی است.

وی با اشاره به اینکه مقام رافت بالاتر از رحمت است خاطرنشان کرد: مؤمن باید خیرخواه و دلسوز باشد، خیر همه را بخواهد حتی کسانی که بد هستند برای آنها هم دلسوزی کند.

امام جمعه موقت شهرستان ساری ادامه داد: رافت یعنی مهربانی ویژه که هیچ‌گونه رنج و اذیت و آزاری نباشد اما در مقام رحمت ممکن است نگرانی یا درد و رنجی وجود داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به محبت و رافت در زندگی امام رضا(ع) بیان کرد: کرامت و عنایت امام هشتم طوری بوده که به همه مردم محبت داشته است.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه خیرخواهی، اخوت و محبت باید جامعه شیعی و رضوی را فرا گیرد افزود: باید تفرقه و اختلاف از جامعه رضوی و علوی رخت بربندد تا برکات الهی شامل حال ما شود تا عزت دنیا و سعادت آخرت را تأمین کنیم.

وی با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی گفت: حقوق بشر و کرامت انسانی دو بار مورد هجمه شدید قرار گرفت یکبار عصر جاهلیت و بربریت و دوم در جهان امروز که عصر جاهلیت مدرن است.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: زمام‌داران طاغوتی و نالایق امروز در دنیا حقوق کرامت خدادادی همه انسان‌ها اعم از کودک و نوجوان، زنان و مردان را مورد هدف قرار داده‌اند و به نام حقوق بشر و آزادی، کرامت انسان‌ها را به باد می‌دهند.

این مسؤول ادامه داد: آمریکا در قرن 20 بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را انجام می‌دهد و 160 هزار نفر را کشته و مجروح می‌کند و در سراسر دنیا به آدم‌کشی مشغول است و خود را سردمدار آزادی و حقوق بشر معرفی می‌کند.

یوسف‌پور با اشاره به بی‌هویت کردن جوانان و زنان در عصر جاهلیت مدرن اظهار کرد: تربیت جوانان و نوجوانان و نسل جدید و حفظ عفت زنان، حیا و حجاب زنان و جوانان که سرمایه بزرگی هستند کار سخت و دشواری است.

وی افزود: همه مسؤولان، پدران و مادران و مردم باید مراقب و مواظب باشند، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید این موقعیت را برای تربیت نسل جوان بخوبی بدانند.

امام جمعه موقت ساری یاد آور شد: دولتمردان برای حفظ جوانان وظیفه سنگینی دارند، آنها حتی کودکان را هدف قرار دادند که آنان را بی‌هویت بار بیاورند و ما این وظیفه سنگین را داریم و باید مراقب باشیم تا ارزش‌ها را حفظ کنیم.

این مسؤول بیان کرد: هیچ‌گاه نباید از تکریم و تعظیم شهدا و علما غافل باشیم چون امنیت، کرامت، آرامش ما از زحمات علما و خون‌های شهداست.

یوسف‌پور با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: باید بپذیریم که خبرنگاری شغلی مقدس، خطیر و پرخطر و پراضطرابی است و خطر هم در پیش دارد.

وی با بیان اینکه باید همواره این شغل را مقدس و محترم بشماریم افزود: برای خبرنگاران دعا و یاری‌شان کنیم تا وظیفه سنگین و خطیر و مقدشان را انجام دهند و البته خبرنگاران هم باید همواره صداقت، امانت حرمت‌داری، منافع ملی بصیرت و هوشیاری و انتقاد سازنده را برای اصلاح جامعه در دستور کار داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به برگزاری مراسم حج امسال خاطرنشان کرد: 11 هزار نفر از ایران در مدینه حضور دارند امید است تا با سلامتی و حج قبول شده به وطن برگردند.

این مسؤول با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسؤولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی کل مراسم‌ها را به‌عهده دارد خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول 38 سال به خوبی انجام وظیفه کرده است.

یوسف‌پور با اشاره به تنفیذ ریاست جمهوری، گفت: امید است دولت دوازدهم بتواند با استفاده از رهنمودهای رهبری حمایت‌های مجلس و وزرایی کارآمد مشکلات امروز جامعه اسلامی ایران که مشکلات تولید و رونق آن و همچنین مشکل بزرگ بیکاری که بر مردم ما فشار وارد کرده است را برطرف کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها