خطیب نماز جمعه ندوشن؛

تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری نماد واقعی مردم‌سالاری دینی در کشور است

امام جمعه موقت ندوشن گفت: تنفیذ و تحلیف حکم رئیس جمهوری 2 رکن اساسی در اجرای مردم سالاری دینی و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی در کشور است.
کد خبر: ۸۸۹۶۹۵۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ندوشن؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد نقیبی در خطبه های نماز جمعه این هفته ندوشن با تبریک ایام دهه کرامت و سالروز ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام ،بهره گیری از سبک رضوی حضرت در زندگی مسلمانان را مهم برشمرد و گفت:توبه به معنای بازگشت از گناه است و استغفاری در درگاه خداوند پذیرفته میشود که از صمیم قلب بوده و در عمل نیز پیاده شود که این توبه واقعی بخشی از زندگی رضوی است.

امام جمعه موقت ندوشن هم نشینی با فقرا را از ویژگی های شاخص امام رضا برشمرد و گفت:حضرت، هیچگاه خود را از مردم جدا ندانسته و همسفره با کارگران و فقرا می شد و درسی برای زندگی فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به ویژگی های زندگی سیاسی امام رضا بیان کرد:امام رضا برای حفظ جایگاه امامت سیاست های ویژه ای بکار بردند که نمونه آن بسیاراست و در میدان جنگ سیاسی با شگردهای ویژه خود امامت را حفظ کردند.

وی افزود:یکی از مهمترین درس های حضرت رضا توحید و یگانه پرستی بود و شرط رسیدن به زندگی هدفمند قرار گرفتن در مسیر الهی با ارشاد ولایت است‌.

نقیبی تصریح کرد:از سبک زندگی رضوی درس های مهمی از برخورد با فقرا تا اهل خانواده و رفتارهای سیاسی میتوان برداشت کرد و امید است که سیره ائمه اطهار سرمشق همه باشد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات گرانقدر رهبری در مراسم تنفیذ دوازدهمین ریاست جمهوری کشور بیان کرد:رهبری در این مراسم به نکات بسیار مهمی اشاره کردند و تاکید بر استفاده ازنیروهای انقلابی، حفظ وحدت داشتند و حکم تنفیذ تا زمانی مشروعیت دارد که وحدت در مسیر ارزش های انقلابی حفظ شود.

نقیبی گفت: رهبر معظم انقلاب در این مراسم، بر مسائل مردم سالاری دینی تاکید کردند و توجه به اولویت های نظام از جمله ایستادگی با قدرت در برابر دشمنان را خواستار شدند.
وی تاکید کرد که اجرای منویات ۱۰ گانه رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری می تواند کشور را به کمال و آرامش برساند و باید با تلاش و همدلی، رئیس جمهوری این برنامه ها را اجرایی کند.

خطیب جمعه ندوشن همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار، یادشهید خبرنگار "شهید محمود صارمی" و شهدای دیپلمات را گرامی داشت.

ارسال نظرات