خبرهای داغ:
به همت یکی از خیرین محیط زیست و در آستانه تولد امام رضا و روز محیط بان، چهار تانکر آب به پارک ملی توران اهدا شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۸۱۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در آستانه میلاد امام رضا و روز محیط بان یکی از خیرین محیط زیست چهار تانکر آب ده هزار و چهار هزار لیتری به پارک ملی توران اهدا نمود.

در این مراسم که با حضور اصحاب رسانه در سرمحیط بانی دلبر برگزار شد، روح الله کریمی بخشدار بیارجمند در سخنانی با اشاره به خشکسالی های پیاپی در منطقه که سبب تهدید حیات انسانی شده اظهار کرد: این تهدید حیات وحش ما را نیز مورد هجمه قرار داده است.

وی افزود: ما در چند سال اخیر تعدادی از روستاهای بخش بیارجمند را با تانکر آبرسانی می کنیم که پیش بینی می شود این کار ادامه پیدا کند و ما با مدیریت در تلاش هستیم که کنترل کنیم و این توجه بر حیات انسانی بیشتر از حیات وحش است.

کریمی خاطر نشان کرد: این حیات وحش و حیات گیاهی سرمایه ملی ماست و عملاً دارد از بین می رود و بخشی از سرمایه ملی خود را از دست می دهیم و باید بدانیم اگر از ابتدای امسال 120 گردشگری خارجی و بیش از 15 هزار گردشگری داخلی به این منطقه سفر کرده اند به خاطر این پارک ملی و گونه های حیات وحش آن است.

وی تصریح کرد: متاسفانه منابع آب منطقه افت کرده و چشمه هایی که حیات وحش از آن استفاده می کردند با خشک شده و یا کم آب است که ما از ابتدای امسال با یک تانکر 12هزار بیتری به حیات وحش منطقه آبرسانی سیار داشته ایم که بتوانیم این حیات وحش را حفظ کنیم.

بخشدار بیارجمند با بیان اینکه بیارجمند یکی از بزرگترین بخش ها در سطح کشور است و پارک ملی توران بسیار وسعت دارد بیان کرد: تهیه علوفه برای حیات وحش و منابع آبی باید تامین شود و ما برنامه ذخیره آب را در ذخیرگاه های آبی در دستور کار داریم که خوشبختانه یکی از خیرین حیات وحش آقای خوش بین و دوستانشان کار خداپسندانه را انجام داده و 4 تانکر آب به این منطقه اهدا نموده اند تا به حیوانات آبرسانی شود.

خوش بین دوستدار طبیعت و فعال حیات وحش نیز در این برنامه در سخنانی با بیان اینکه طبیعت مادر انسان هاست گفت: خبرنگاران باید مردم را آگاه کنند که وضع حیات وحش کشور چگونه است و باید جدی بگیریم چرا که بودجه دولتی در این زمینه محدود و باید خود مردم وارد میدان شوند.

وی افزود: این کار عزم ملی و حضور خبرنگاران را می طلبد تا مردم با طبیعت مهربان باشند چرا که ما با طبیعت مهربانی نکردیم و به طبیعت ضربه زدیم و باید همه کمک کنیم تا این حیات وحش و محیط زیست حفظ شود و برای آیندگان باقی بماند همانطور که گذشتگان برای ما باقی گذاشتند.

خوش بین با اشاره به اهداف تانکر آب به پارک ملی توران گفت: من به نیت اینکه حیات وحش حفظ شود هر سال تلاش داریم هزینه جشن تولد نزدیکان و دوستان خود را به امر خریداری تانکر و اهدا به حیات وحش مصروف نمایم و امسال نیز 4 تانکر به همت چهار نفر از دوستان تهیه و به پارک ملی توران شاهرود اهدا شد.

وی افزود: تاکنون 11 تانکر تهیه و در اختیار حیات وحش کشور قرار گرفته که هزینه هر کدام 4 میلیون تومان است و باید همه تلاش کنیم در این امر شرکت کنیم و بدانیم که حیات وحش نیاز به توجه و دلسوزی مردم دارد و اگر ما از این حیات وحش مراقبت نکنیم این حیات وحش از بین می رود و آیندگان از این نعمت ها محروم می شوند.

این دوستدار و فعال حیات وحش کشور بیان کرد: این تانکرها به عنوان ذخیرگاه برای حیات وحش است که در نقاطی نصب می شود و در بهار که آب فراوان است آب را در این تانکرها برای سالهای دیگر سال ذخیره می کنند و در آبشخورهای حیوانات قرار می دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها