خبرهای داغ:
رئیس پارک ملی توران:

وجود 16 ذخیرگاه آب در پارک ملی توران/فرهنگ سازی در حفظ محیط زیست و حیات وحش

رادمان در جمع خبرنگاران شهرستان شاهرود گفت: در پارک ملی توران 16 ذخبرگاه آب برای حیات وحش وجود دارد و ما باید تلاش کنیم با فرهنگسازی مردم را به حفظ محیط زیست تشویق و آگاه نماییم.
کد خبر: ۸۸۹۶۸۰۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد رادمان در بازدید خبرنگاران شهرستان شاهرود از پارک ملی توران در سخنانی با گرامیداشت دهه کرامت و تولد امام رضا(ع) و تبریک روز محیط بان به همه زحمت کشان عرصه حفظ محیط زیست و حیات وحش در سخنانی با تاکید بر اهمیت حفظ حیات وحش و محیط زیست اظهار کرد: ما در پارک ملی توران گونه های مختلف جانوری و گیاهی را داریم و یوز پلنگ ایرانی در این منطقه زندگی می کند اما شاهد هستیم که این حیوان ملی در حال انقراض است.

وی افزود: ما امروز توفیق داریم این حیوان را می بینیم اما شاید آیندگان توفیق نداشته باشند و این رسالت خبرنگاران است که مردم را آگاه کنند که این اتفاق نیفتد.

رادمان با بیان اینکه پارک ملی توران دومین منطقه ذخیره زیست کره در دنیاست خاطر نشان کرد: تنوع زیستی در این نقطه بسیار زیاد است و باید همه تلاش کنیم که این تنوع زیستی حفظ شود.

وی با اشاره به فرهنگ سازی در این منطقه تصریح کرد: ما شاهد هستیم امروز حیات وحش در این منطقه به راحتی زندگی می کند و مردم و اهالی روستاهای اطراف این پارک ملی به حیوانات احترام می گذارند و حیوانات به راحتی در این منطقه زندگی و تردد دارند بدون اینکه کسی به آنها کار داشته باشد.

مسئول پارک ملی توران با تاکید بر توجه به و حمایت از حیات وحش بیان کرد: باید تلاش کنیم که همه به محیط بانان کمک کنند و تبدیل به یک فرهنگ شود و دغدغه مردم شود تا همه حیات وحش را حفظ و حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه موضوع آب در این منطقه حیاتی است گفت: ما امروز شاهد اهدا 4 تانکر آب به این پارک توسط یکی از دوستدارات طبیعت هستیم که سبب می شود تا بتوانیم نقاط بیشتری را برای ذخیره سازی آب برای حیوانات این منطقه داشته باشیم.

رادمان با اشاره به وسعت یک و نیم میلیونی پارک ملی توران گفت: پارک ملی توران از دشت عباس آباد تا طرود شهرستان شاهرود و میامی را پوشش می دهد و تاکنون 12 ذخیرگاه آب داشته ایم که با اهدا این 4 تانکر این ذخیرگاه ها به 16 نقطه می رسد و امیدواریم این توجهات بیشتر و بیشتر شود.

وی با اشاره به وجود قریب به 200 گورخر در این منطقه گفت: ویژگی منطقه ما این است که محصور نیست و حیوانات به راحتی در آن زندگی می کنند و آزاد هستند و باید به یوز ایرانی توجه کنیم تا بتوانیم نسل این حیوان را حفظ کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها