امام جمعه ساروق گفت: شهید مقدس‌ترین نام و واژه در دین مقدس اسلام و مقدس‌ترین معارف الهی است.
کد خبر: ۸۸۹۶۷۳۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام باقری امام جمعه شهر ساروق در مراسم گرامیداشت چهلمین روز از شهادت شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون شهرستان اراک جهاد در راه خدا را عبلادتی بزرگ برشمرد و گفت: جهاد در راه خدا که به منظور دفاع از کیان اسلام و حاکمیت اسلام و قوانین قرآن مجید و برای مبارزه با ظلم و ستم استکبار جهانی و دفاع از مظلومین انجام می شودف بزرگترین عبادت است.

وی افزود: تنها شهدا به این درجه رفیع نرسیدند بلکه خانواده‌های معظم نیز هستند که به این جایگاه دست پیدا کنند، چرا که از عزیزان خود گذشتند و در راه حفظ اسلام صبر پیشه کردند.

امام جمعه شهر ساروق تصریح کرد: جهاد در راه خدا از عباداتی است که هر کسی سعادت آن را پیدا نمی کند، جهاد در راه خدا بزرگترین عبادت الهی و موجب تکامل نفس و قرب به خداوند می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری بیان کرد: لباس رزم بر قامت هر کس زیبنده نیست؛ در نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین علی(ع) می فرماید شهادت دربی از درب‌های بهشت است که بر روی هر کسی گشوده نمی شود. جهاد لباس تقوا و زره محکم دین است.

وی خطاب بر خانواده‌های شهدا گفت: شهدا شفاعت شما را خواهند کرد. شهید مقدس‌ترین نام و واژه در دین مقدس اسلام است.

امام جمعه شهر ساروق تصریح کرد: شهید همیشه زنده است و اگر به آنان متوسل شویم بی شک حاجت روا خواهیم شد؛ ایران اسلامی به برکت خون شهدا به قدرت بزرگی دست یافته است و باید همواره رهرو راه شهدا بود و از آرمانهای والای آنها صیانت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات