موضوع «اقتصاد» در حال حاضر مهم‌ترین مسأله در کشور بوده است و مقام معظم رهبری تاکید زیادی در این زمینه دارند وکشاورزی هم یکی از راههای توسعه اقتصاد مقاومتی است .
کد خبر: ۸۸۹۶۷۳۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛ موضوع «اقتصاد» در حال حاضر مهم‌ترین مسأله در کشور بوده است و مقام معظم رهبری تاکید زیادی در این زمینه دارند وکشاورزی هم یکی از راههای توسعه اقتصاد مقاومتی است .

با توجه به اینکه شغل بیش از ۹۰ درصد مردم جنوب کرمان کشاورزی است ونقش موثری در رشد اقتصاد مقاومتی دارند حمایت از این بخش و  فعال کردن صنایع جانبی و تبدیلی باعث توسعه اقتصاد مقاومتی وایجاد اشتغال جوانان می شود.

بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی، کشاورزی به‌عنوان یکی از ارکان اقتصاد باید در اولویت قرار گیرد در این رابطه سالاری یکی از شهروندان منوجانی در گفتگو با خبرنگارما گفت: واردات بی رویه محصولات درست در فصل برداشت محصولات،کمبود کارخانه های تبدیلی  و وجود دلالان در منطقه از مشکلات اصلی بخش کشاورزی است.

وی در ادامه ،افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به بخش کشاورزی نگاه ویژه داشت ویکی از اقدامات بسیار مهم در جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی استفاده از صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است.

سالاری تصریح کرد:صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی علاوه بر جلوگیری از هدر رفت و ضایع شدن محصولات کشاورزی و تاثیر قابل توجه بر اقتصاد کشورها نقش بسزایی در کارآفرینی دارد.

یکی دیگر از شهروندان گفت:بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال کشور دارد از این رو مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

در نتیجه یکی از ارکان های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از بخش کشاورزی است وشهرستان های جنوبی  با توجه به تنوع آب و هوایی و اقلیم بسیار مناسب به رنگین کمان تولیدات کشاورزی تبدیل شده اند که باید حمایت های ویژه از تولیدات این بخش صورت گیرد.
ارسال نظرات