ما مخالف شادی مردم نیستیم اما اگر خطوط قرمز رعایت نشود مخالفت خواهیم کرد که دلیل لغو کنسرت در قوچان نامناسب بودن محل برگزاری بود.
کد خبر: ۸۸۹۶۷۲۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌جعفر منتظری چهارشنبه‌شب در چهارمین دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران که در اردوگاه شهدای هفتم تیر این شهرستان برگزار شد با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ تربیتی تشکیلاتی برای شما دانشجویان بصیرت بوده که دارای زوایای مختلفی است و اساسی‌ترین پایه سعادت انسان است.

وی با بیان اینکه نفس بصیرت برای زندگی انسان لازم و ضروری است تصریح کرد: انسانی که دارای بصیرت، درک صحیح و توان شناسایی حق نداشته باشد از محضر قرآن و مکتب الهی همانند چهارپایان خواهد بود.

دادستان کل کشور تأکید کرد: بصیرت از لوازم ضروری برای کمال انسان است و همچنین باید بدانیم در زندگی در چه مسیری قرار داریم و شما جوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه بار سنگین و رسالت بر عهده دارید که هیچ‌گاه در مسیری قرار نگیرید که به خود مغرور شوید و مراقبت از خود را فراموش نکنید.

این مسؤول رسالت دیگر جوانان را تاثیرگذاری بر محیط اطراف، دانشگاه و خانواده عنوان کرد و گفت: جنگ هنوز تمام نشده و دشمن دشمنی خود را به پایان نرسانده است و غالب مفسرین جهاد کبیر را به جهاد فرهنگی تعبیر کردند، جنگی که دشمن سعی دارد مسلمانان را منحرف کند.

منتظری با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس جهاد اصغر بود، خاطرنشان کرد: جهاد کبیر از آنجایی آغاز شد که دشمن دانست با جنگ مسلحانه نمی‌تواند ملت ما را شکست دهد و به وسیله کارشناسان و صاحبنظران خود به این نتیجه رسید که از طریق نشر فرهنگ غرب و آلوده کردن جوانان وارد شود.

وی اظهار کرد: دشمن تمام توان و امکانات خود را به کار گرفته و یکی از جهاتی که دشمن برای رسیدن به هدفش استراتژی تعیین کرده تخریب جایگاه‌ها، نهاد‌ها، مقامات و اشخاصی است که در مسیر حرکت انقلاب و راه امام راحل تاثیرگذار هستند، اما با رهبری داعیانه مقام معظم رهبری کشور از گرداب‌ها حفظ می‌‌شود.

دادستان کل کشور خطاب به دانشجویان و با اشاره به جایگاه قوه قضائیه گفت: شما انتظار دارید قوه قضاییه انقلابی باشد که هدف ما نیز چنین است تا قانون‌مدار بوده و در چهارچوب قانون حرکت کند.

این مسؤول با اشاره به پرونده‌هایی که امروزه کشور درگیر آنهاست، تصریح کرد: این پرونده‌ها در حال پیگیری هستند که برای برخی‌ مدارک و اطلاعات لازم و کافی در دست و موجود نیست.

منتظری با اشاره به پرونده‌های نجومی نیز گفت: در زمینه پرونده‌های نجومی که بررسی شد برخی از آنها به گونه‌ای بود که براساس قانون جرم محسوب نمی‌شوند و البته مبالغ بسیاری از آنها برگردانده شدند.

وی با اشاره به لغو کنسرت در قوچان اظهار کرد: ما مخالف شادی مردم نیستیم اما اگر خطوط قرمز رعایت نشود مخالفت خواهیم کرد که دلیل لغو کنسرت در قوچان نامناسب بودن محل برگزاری بود.

دادستان کل کشور دلیل اینکه قوه قضائیه بسیار مورد تهاجم قرار می‌گیرد این دانست که قوه قضائیه پای ارزش‌های انقلاب و رهبری ایستاده است، افزود: قوه قضائیه دارای اشکالاتی نیز هست و معتقدیم قوه قضاییه تا مطلوب بودن فاصله زیادی دارد.

این مسؤول افزود: معتقدم شما نسل جوان که ارتباط تنگاتنگی با شجره طیبه بسیج دارید و برگ زرینی بر شاخه نورانی بسیج هستید رسالت سنگینی دارید که مراقبت علمی و ارتباطی و همچنین حفظ تشکل خود از مهم‌ترین آن است که فضای دانشگاه را دست بگیرید.

مسؤول برگزاری دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران نیز از برگزاری چهارمین دوره تربیتی تشکیلاتی شهید چمران، سازمان بسیج دانشجویی در اردوگاه شهدای هفتم تیر خبر داد و گفت: در این دوره حدود 800 نفر از دانشجویان دختر و پسر سراسر کشور حضور دارند که در دو سطح برادران از چهارم الی 12 مرداد و خواهران نیز از 18 الی 26 مرداد ماه دوره می‌بینند.

سعید جمشیدی افزود: دانشجویانی که در این دوره حضور دارند از فعالان بسیج دانشجویی سراسر کشور هستند که در چندین مرحله آزمون علمی، مصاحبه حضوری و مصاحبه تلفنی شرکت کرده و انتخاب شدند.

جمشیدی هدف از برگزاری این دوره را تربیت مدیر و نیروی همتراز انقلاب اسلامی عنوان کرد که در چهار محور تربیتی، تشکیلاتی، بصیرتی و مدیریتی توسط اساتید برجسته و نمونه کشوری در غالب کلاس‌ها و همایش آموزش خواهند دید.

جمشیدی با اشاره به اینکه در این دوره بحث‌های معرفتی در غالب کلاس، همایش‌، مباحثه و مشاوره ارائه شد، گفت: دیدار با خانواده‌های شهدای شهرستان رامسر و شهید مدافع حرم و همچنین برنامه‌های بسیار فرهنگی، ورزشی، هنری و تفریحی نیز در طول دوره برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها