حافظ بین‌المللی قرآن کریم:

روزانه با اختصاص 5 دقیقه زمان می‌توان حافظ کل قرآن شد

حافظ بین‌المللی قرآن کریم گفت: باید به مردم یاد دهیم که حتی با اختصاص 5 دقیقه وقت هم می‌توانند حافظ کل قرآن شوند و این فن را باید به مردم یاد دهیم.
کد خبر: ۸۸۹۶۷۲۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پیمان ایازی در حاشیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در گفت‌وگویی از شهرستان ساری، اظهار کرد: کیفیت مسابقات سال جاری بسیار مناسب و استقبال مناسبی از این دوره رقابت‌ها شده است.

وی درباره وضعیت حضور در مسابقات قرآنی جهانی که قرار است در کشور عراق برگزار شود، افزود: این رقابت‌ها آذرماه سال جاری در این کشور برگزار می‌شود که از کشور ما دو نماینده یک نفر حافظ قرآن و یک نفر هم قاری بین‌المللی است.

حافظ بین‌المللی قرآن کریم در ادامه خاطرنشان کرد: این انتخاب با توجه به رتبه‌ای که سال گذشته در گیلان کسب کردم انجام شده است و پس از آن دوره‌های آموزشی برای ما در نظر گرفته شد.

ایازی اضافه کرد: این دوره توسط شورای عالی قرآنی پس از مسابقات برگزار شد و توانستم آیتم‌های مد نظر آنها را به خوبی رعایت کرده و به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی عراق انتخاب شود.

وی در پاسخ به سؤوالی در ارتباط با نقش سازمان اوقاف در ترویج فرهنگی قرآنی بیان کرد: مهم‌ترین ارگان و سازمان برای تبلیغ قرآن کریم جامعه این سازمان است، مسابقات از مرحله شهرستان تا بین‌المللی چندین هزار نفر شرکت می‌کنند و توسط اوقاف به‌خوبی مدیریت می‌شود.

حافظ کل قرآن کریم اضافه کرد: در کمال موفقیت سازمان اوقاف در برگزاری و آموزش‌ها، انتظار است که همه مردم در این زمینه مشارکت داشته باشند، قرآن برای همه اقشار جامعه است و باید به سمتی حرکت کنیم که راهکاری پیدا کنیم که همه مردم با قرآن مانوس شوند.

ایازی یادآور شد: یکی از اقداماتی که در این سال‌های ضعیف عمل کردیم همه به انداز وسع خودمان در زمینه ترویج قرآن کار نکردیم و باید این معضل رفع شود.

وی با اعلام اینکه از سال 86 تا الان به مدت 10 سال در مسابقات کشور به صورت مداوم بودم و رتبه‌های برتر را کسب کردم، گفت: در پنج مسابقه بین‌المللی دعوت شدم و در چهار مسابقه به‌عنوان شرکت کننده بودم و در سال 91 در امارات داوری داشتم و در مسابقه روسیه و الجزایر رتبه برتر را کسب کردم.

این حافظ قرآن به فعالان این عرصه پیشنهاد داد که در شناخت مسائل مرتبط به حفظ چه برای مسابقه و سایر امور به صورت مناسب‌تر عمل کنند.

وی با اعلام اینکه خواندن و ارتباط با قرآن بسیار آسان است، گفت: باید به مردم یاد دهیم که حتی با اختصاص پنج دقیقه وقت هم می‌توانند حافظ قرآن شوند و این فن را باید به مردم یاد دهیم.

ایازی در پایان گفت: خداوند متعال در قرآن فرمودند که خواندن و فهم قرآن بسیار آسان است و در این موضوع شک و شائبه نیست و به حافظان توصیه می‌کنیم که در بین مردم حضور داشته باشیم و جلب نظر مردم به سوی قرآن تلاش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار