طرح انتقال آب دریاچه ی خزر در برنامه ششم منتفی شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۷۱۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله رضیان امروز در گفت‌وگو یی در شهرستان ساری، اظهار کرد: هنوز وزیر مازندرانی نیز در کابینه دولت نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: محور اقتصاد مازندران بخش کشاورزی استان که باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشیم که این مهم البته در بحث انتخاب کابینه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سر باز کردن زمزمه‌هایی در ارتباط با طرح انتقال آب دریای خزر و شائبه توافق‌هایی با طرح انتقال گاز از دامغان، اظهار کرد: این موضوع حرف درستی نیست قرار بود طرح آب دریای خزر به سمنان، خراسان رضوی و یزد و حتی تهران منتقل شود که این طرح منتفی شد و مورد تصویب قرار نگرفت.

این مسؤول با اعلام اینکه طرح انتقال آب دریای خزر جزء حذفیات برنامه ششم توسعه بود، افزود: حذف این بند خیلی سخت بود ولی با این وجود محقق شد.

رضیان با تأکید بر اینکه طرح انتقال آب دریای خزر دوباره به صحن علنی مجلس نمی‌آید، چرا که در برنامه ششم این طرح منتفی شده است، خاطرنشان کرد: تا مجلس قانونی در این زمینه مصوب نکند این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل اینکه طرح انتقال آب از دریاچه خزر مشکلات زیست محیطی به دنبال دارد لغو شد، اضافه کرد: مازندران متعلق به تمام مردم کشور است و نباید با اجرای چنین طرح مشکلاتی را برای این استان ایجاد کنیم.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره پنجم آب چشمه روزیه سوادکوه را به استان سمنان انتقال دادند که قرار شد به احداث سد کسیلیان کمک کنند ولی با گذشت 20 سال هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده که جزء طرح سؤال از وزیر نیرو مطرح شد.

این مسؤول یادآور شد: در زمینه پیگیری سد کسیلیان مقرر شد سدی با تاج 120 متر احداث شود که در این صورت حجم آب‌دهی بالا خواهد رفت. 

رضیان بیان کرد: با وجود بارندگی‌ها هنوز موفق به مهار آب‌های سطحی نشدیم که این مهم مستلزم اعتبارات بسیار زیادی است تا زیرساخت‌های بخش آب‌رسانی و کشاورزی برطرف شود با این طرح و اعتبارات قطره‌چکانی تحقق این مهم سال‌های سال طول خواهد کشید.

وی ادامه داد: با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و محل هدفمندی یارانه‌ها بدون هدر رفت پول با هزینه کمتر با توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی زیرساخت‌های بخش کشاورزی را فراهم کرده تا مشکلات کشاورزان کمتر شود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی درباره تعطیلی روز شنبه به‌دلیل مراسم تحلیف، افزود: این مهم به‌دلیل افزایش ضریب ایمنی و کاهش مشکلات ترافیکی بوده چرا که هیأت‌های خارجی بسیاری در این مراسم حضور دارند و در صورت بروز مشکل بازتاب خوبی برای کشور ایران نخواهد داشت.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید استان‌ها از مدیریت خوبی برخوردار باشند که نقدهایی در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: نظر مردم برای ما بسیار مهم بوده چرا که ما باید نظرات، خواسته‌ها و نگاه مردم را درنظر بگیریم.

رضیان یادآور شد: طی جلساتی که برگزار شده برخی موافق و برخی مخالف عملکرد استاندار مازندران هستند که در این زمینه باید جمع‌بندی و رأی‌گیری شود.

وی با اعلام اینکه نتوانستیم به‌خوبی ظرفیت‌های موجود در مازندران را برای توسعه استان بکارگیری کنیم، اضافه کرد: چالش‌های بخش کشاورزی و سرما و خسارت بر باغداران در سال گذشته سخت‌ترین دوره نمایندگی برای من بوده، چرا که هر روز مراجعه‌کنندگانی داشتیم و مشکلات و گرفتاری‌های خود را به ما منعکس کردند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگاه ما این است دولت و مدیریت استان باید فعالیت بیشتری داشته و نمود بیشتری در ساختار مازندران داشته باشد.

این مسؤول ادامه داد: در هفته جاری که جلسات از سر گرفته می‌شود با وجود اینکه بحث تعیین کابینه در دستور کار ما قرار دارد به‌صورت جدی پیگیر این مهم خواهیم شد.

رضیان تصریح کرد: قرار است جلساتی را نیز با وزرای پیشنهادی داشته باشیم که مطالبات و خواسته‌های خود را به وزرای پیشنهادی اعلام خواهیم کرد تا بتوانیم مشکلات استان را حل کنیم.

وی گفت: امیدواریم طی هفته آینده بتوانیم با تمامی وزرای پیشنهادی نشست برگزار کنیم، البته درخواست‌هایی نیز در این زمینه داشتیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها