رئیس ستاد هماهنگی و پذیرش گروه های هدف بهزیستی استان زنجان:

پیگیری امور بیمه اجتماعی زنان خانه دار یکی از اقدامات اساسی بهزیستی است

مهمترین اقدامات اساسی بهزیستی در راستای مددکاری پیگیری امور تحصیلی ، درمانی ، حمایت های مستمر، حمایت از فرزندان چند قلو ، پیگیری امور بیمه اجتماعی زنان خانه دار، هدایت زنان سرپرست خانوار و رسیدگی به معلولین است.
کد خبر: ۸۸۹۶۶۸۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس ستاد هماهنگی و پذیرش گروه های هدف بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از اصول مهم در اجرایی نمودن مددکاری اجتماعی در بهزیستی ایجاد رابطه حرفه ای و توجه به نیاز مددجویان است گفت : رابطه حرفه ای به این معنا است که مددکار در جریان کمک رسانی دارای هدفی است و در رابطه ای که با مددجو برقرار می کند به دنبال اهدافی چون شناخت نیازها و مشکلات و رفع آنها را دنبال می کند.

فردین سیفی افزود: گزارش نويسي مطلوب لازمه كار مددكاران بهزیستی است كه با مطالعه یا جمع آوری اطلاعات ،تشخیص ،تدوین برنامه ،اجرای برنامه ،ارزیابی و پیگیری به عنوان فرایند مددکاری صورت می پذیرد.

وی اظهار داشت: در مددکاری اجتماعی عمدتا" از سه روش مددکاری فردی ، گروهی و جامعه ای برای رسیدن به استقلال نسبی مددجویان استفاده می شود و بازدید از منزل ، گزارش موردی، گزارش کامل وجامع فردی از روش های مهم در مددکاری مورد تاکید است.

سیفی بهره گیری از توانائی ها و استفاده از منابع موجود برای حل مشکلات جامعه هدف را از مهمترین اهداف مددکاری برشمرد و ادامه داد : از مهم ترین روش های جمع آوری اطلاعات توسط مددکاران برای کشف حقایق از وضعیت مددجو مصاحبه و مشاهده است .

وی گفت : مصاحبه یک هنر است که از یک رابطه کلامی آغاز شده و مددکار با دیدن عکس العمل های غیر کلامی به یک روند هدفمند برای حل مشکل دست پیدا می کند.

وی ایجاد امنیت روانی برای مددجو ، فرصت به مددجو برای تطبیق با شرایط موجود در مصاحبه ، توجه به شأن ، منزلت و کرامت جامعه هدف ، ارتقای سطح آگاهی ، توانمند سازی ، توجه به انجام دادن کار گروهی و آموزش مهارتهای زندگی از ارزشهای اساسی در مددکاری اجتماعی بیان نمود.

رئیس ستاد هماهنگی و پذیرش گروه های هدف بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد : مهمترین اقدامات اساسی بهزیستی در راستای مددکاری پیگیری امور تحصیلی ، درمانی ، حمایت های مستمر، حمایت از فرزندان چند قلو ، پیگیری امور بیمه اجتماعی زنان خانه دار، هدایت زنان سرپرست خانوار و رسیدگی به معلولین است.

گفتنی است: در حال حاضر تعداد 76 نفر مددکار در بهزیستی بصورت مستقیم و87 نفر مددکار در مراکز غیر دولتی به مددجویان بهزیستی خدمات ارائه می نمایند.

اين دوره آموزشی به عنوان اولين ابزار كار مددكاران در جهت ارتقاء دانش مددكاران حوزه اجتماعي بهزيستي در سالن کنفرانس بهزیستی استان زنجان بمدت ۳ ساعت برای مددکاران اجتماعی برگزار گردید.

ارسال نظرات