کد خبر: ۸۸۹۶۵۲۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیامک واحدی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان کردستان گفت: بیمارستان کوثر سنندج را در سال گذشته در سفر وزیر بهداشت به استان افتتاح کردیم که این پروزه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید.

وی افزود همچنین کلینک‌های ویژه سنندج، قروه، مریوان و بانه هم به بهره برداری رسیدند و کلینک‌های سقز، کامیاران و دهگلان نیز طی ماه‌های آینده راه اندازی خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به افتتاح اورژانس بیمارستان توحید نیز اشاره و عنوان کرد: اورژانس بیمارستان‌های امام خمینی سقز و بوعلی مریوان نیز طی ماه‌های آینده به بهره برداری می‌رسند.

راه اندازی مرکز شیمی درمانی و عربالگری سرطان در بیمارستان‌های کردستان

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار ابتلای به سرطان در جامعه رو به افزایش است، گفت: مرکز شیمی درمانی، تشخیصی و عربالگری سرطان بیمارستان‌های توحید سنندج، بوعلی مریوان، شهید بهشتی قروه و سقز نیز تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

واحدی به افتتاح خوابگاه 300 نفره پسران دانشگاه علوم پزشکی هم اشاره و در ادامه اعلام کرد: پژوهشکده سلامت دانشگاه هم طراحی و کلنگ زنی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و 453 نفر در این دانشگاه طی سه سال گذشته بکارگیری شده‌اند، تصریح کرد: پیش بینی شده است که تا پایان امسال 635 نفر به مجموعه نیروهای حوزه بهداشت و درمان استان اضافه شوند.

وی به اضافه شدن 30 دستگاه آمبولانس طی سه سال گذشته به مجموعه درمان استان اشاره و اعلام کرد: با راه اندازی 2 دستگاه کامیون سیار دندانپزشکی نیز در استان در منطقه ننله سنندج و در شهر مریوان به شهروندان خدمات دندانپزشکی ارائه خواهد شد.

اخذ مجوز راه اندازی دپارتمان بیماران بین المللی

واحدی از اخذ مجوز راه اندازی دپارتمان بیماران بین المللی خبر داد و گفت: برای بیمارستان‌های کوثر، بعثت، توحید و فجر مریوان بحث جذب توریست درمانی را آغاز کرده‌ا‌یم.

وی افزایش یک هزار و 463 تخت به مجموع تخت‌های استان در دولت یازدهم اشاره و بیان کرد: طی هفت ماه گذشته 695 تخت به بیمارستان‌های استان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه سخنان خود به پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اشاره و تصریح کرد: از بهمن ماه امسال دانشجویان اقلیم عراق کردستان در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل خواهند شد.
 

کاهش 3 درصدی سزارین طی سال گذشته در کردستان

وی در ادامه عنوان کرد: در سال 95 بیش از 65 هزار عمل جراحی در استان انجام شده است و درصد سزارین هم در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن سه درصد کاهش داشته است.

واحدی به غربالگری بیش از 98 درصد نوزادان از نظر کم کاری تیروئید و بیماری فنیل کتونوریا هم اشاره و در ادامه گفت: سال گذشته شش هزار و 744 نفر دارای اختلافات روانی را شناسایی کردیم.
 

وی همچنین به اخذ مجوز تاسیس دانشکده داروسازی در استان خبر داد و عنوان کرد: مجوز تاسیس این دانشکده را در سفر وزیر بهداشت از ایشان گرفتیم و کارهای عمرانی آن را آغاز خواهیم کرد.
 

 
انتهای پیام/ 7727
ارسال نظرات