خبرهای داغ:
سلسله اقداماتی اخیرا توسط عواملی در داخل صورت می‌گیرد که خواسته یا ناخواسته پازل دشمن در راستای زدودن فرهنگ «جهاد و شهادت» را تکمیل می‌کند! در این برهه‌ حساس که ایران گردنه سخت مبارزه با تروریست‌های منطقه را در پیش دارد این اقدامات چه توجیهی دارد؟!
کد خبر: ۸۸۹۶۴۷۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
دیروز «حجاب»! امروز «جهاد و شهادت»!

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اگر فرهنگ "جهاد و شهادت" در بین مردم مسلمان ایران رنگی نداشت امروز سرگذشتی تلخ در انتظار ایران بود.

گذشته از جریان دفاع مقدس، هزاران توطئه دیگر علیه ایران فقط به خاطر ترس دشمن از وجود فرهنگ "جهاد و شهادت" در بین مردم این سرزمین در نطفه خفه شده است که تازه‌ترین آن از دور خارج شدن گزینه جنگ نظامی با ایران توسط آمریکا و هم‌پیمانانش است و الا اگر قدرت راه‌اندازی چنین جنگی را داشتند حتما تا کنون هزار بار برای آن اقدام کرده بودند.

اتفاقا دشمنان هم به خوبی تأثیر وجود فرهنگ "جهاد و شهادت" در راستای قدرتمند شدن جامعه مسلمانان را دریافته‌اند از همین رو تمام تلاش خود را بر کمرنگ کردن این مسئله از راه‌های مختلف مانند «اسلام‌زدایی به وسیله از بین بردن فرهنگ حجاب و عفاف»، «شبهه‌افکنی به صورت گسترده علیه فرهنگ جهاد و شهادت از راه‌های مختلف مانند ساخت فیلم، ساخت بازی‌های رایانه‌ای و ‌ انتشار شبهات در فضای مجازی» و ... متمرکز کرده‌اند.
این روزها خبرهایی از داخل کشور به گوش می‌رسد که گویی خواست دشمنان در راستای کمرنگ شدن فرهنگ جهاد و شهادت در جهت‌گیری و اتخاذ سیاست‌های مختلف توسط برخی از مدیران دولتی در بخش‌های متعدد بی‌تأثیر نبوده است.

بیت «در هر کجایت خون شهیدان، پیوسته جاریست ای خاک ایران» ناگهان از کتب درسی سال دوم ابتدایی حذف می‌شود و دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش در هفتم خردادماه سال جاری، «وجود آرایه‌های ادبی تشبیه و استعاره در این بیت، مناسب نبودن سطوح شناختی این بیت برای دانش‌آموزان مقطع دوم ابتدایی و عدم تناسب این بیت با چارچوب علمی و تربیتی» را بهانه حذف این بیت از این شعر بیان می‌کند که البته پذیرشش کمی سخت است چرا که در سایر ابیات همین شعر آرایه‌هایی وجود دارد که از نظر آن‌ها فراتر از سطح شناخت دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی شمرده می‌شود.                                                     

دیروز «حجاب»! امروز «جهاد و شهادت»!

به فاصله کمی از جنجال‌آفرینی این خبر، ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اختیاری شدن و بی‌تأثیر شدن درس ارزش‌های دفاع مقدس از سال تحصیلی 97-96 در  رشته‌های کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته، شعله انتقادات در این زمینه را بیشتر می‌کند! چرا که تجربیات نشان می‌دهد که با بی‌تأثیر شدن یک درس در معدل، کمتر از یک درصد دانشجویان به دنبال آن درس می‌روند! در این برهه‌ حساس که ایران گردنه سخت مبارزه با تروریست‌های منطقه را در پیش دارد ضرورت پررنگ شدن فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه بر کسی پوشیده نیست، با این وجود علت این اقدامات فاقد تدبیر چه توجیهی دارد؟!

                دیروز «حجاب»! امروز «جهاد و شهادت»!                                                     

با این اقدامات سؤالاتی در ذهن متبادر می‌شود، نخست این که آیا این سلسله اقدامات که یک هدف مشترک بین آن‌ها نیز وجود دارد می‌تواند بدون برنامه قبلی و تصادفی باشد؟! و دوم اینکه هدف از این اقدامات زنجیره‌ای چه چیزی می‌تواند باشد جز زدودن فرهنگ "جهاد و شهادت"! که به راستی این فرهنگ ستون جامعه اسلامی است و برای فروپاشی یک جامعه شکستن ستون آن جامعه را کافیست!
خواسته یا ناخواسته! با برنامه‌ای مشخص یا بدون برنامه‌ای مشخص! با هدفی معین یا با اهدافی متفاوت! در هر حال مسلم است که مجموعه این اقدامات قطعا پازل دشمنان در راستای کمرنگ کردن فرهنگ «جهاد و شهادت» را تکمیل می‌کند!
بر صحنه‌گردانان داخلی این برنامه‌ها! و ناظران مسکوت مانده در برابر این اقدامات! لازم است که پیش از ورود مستقیم مردم به این قضایا فرمان را به سمت دیگری بچرخانند!

فاطمه جمالزاده
ارسال نظرات
پر بیننده ها