خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

از برجام برای خود سراب ساخته اند

عابدی از تحریم ها جدید که در سنا تایید شده که نشان دهنده ی نقض برجام از جانب طرف مقابل است ابراز تاسف کرد و آنرا تاییدی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا دانست.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۵۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
پرویز عابدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص تحریم های تازه تصویب سنای آمریکا علیه ایران با وجود تمام خوش عهدی های ایران اظهار کرد: این اولین بد قولی آمریکا نیست و از ابتدای انقلاب قریب به چهل سال است که در تحریم هستیم و برجام حقیقت این غیر قابل اعتماد بودن غرب را ثابت کرد، همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها به تیم مذاکره کننده و دولتمردان دقت و هوشیاری در این مسئله را گوشزد کردند اما آنگونه که شایسته است پیگیری های لازم انجام نشده است.
وی در ادامه افزود: تیم مذاکره کننده و در راس قوه مجریه و همچنین شتابزدگی های مجلس شورای اسلامی در تصویب و قبول برجام که متاسفانه کارایی و تاثیری جز به ضرر ملت نداشته است برای مسئولین همچنان  امید واهی و سرابی است که البته به نظر می رسد دولت در این مسئله با مشکل مواجه شده است.
عابدی اضافه کرد: هرچند که افراد بابصیرت از ابتدا دانا به تحریم های مجدد بودند اما رییس جمهور با تعابیری همچون خورشید تابان و یا درختی که ثمر می دهد و همچنین جشن های گرفته شده در این راستا و اعطای مدال و نشان افتخاربه تیم مذاکره کننده از برجام برای خود سرابی ساخته است که در مقابل آن باید به خوبی واکنش نشان داد.
کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با اقدام نابخردانه در مقابله با تحریم ها تبیین کرد: علاوه بر ایران، روسیه و کره شمالی هم درگیر تحریم هایی از جانب آمریکا هستند اما شاهد بازخورد های سریع از جانب مسئولین این کشورها بودیم که متاسفانه ایران تا به امروز هیچ واکنشی نشان نداده و اگر هم مقابله با تحریم ها را در مجلس به آرا گذاشته شود هیچگاه شاهد این نخواهیم بود که نمایندگان مجلس برای مقابله با تحریم ها همچون نمایندگان سنای آمریکا برای تصویب آنها، شدت و قاطعیت داشته باشند.
وی در پایان ابراز کرد: در سنای آمریکا نمایندگان با قاطعیت تمام رای به تحریم مجدد داده اما در اایران اقدامی نشده و متاسفانه نمایندگان برخورد مناسبی با استکبار ندارند و در این موضوع بسیار خوشبینانه عمل می کنند. برخی مسئولین بصیرت لازم دربرخی قسمت های حساس را ندارند و انتظارات را به درستی برآورده نمی کنند.
1006/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها