به مناسبت دهه کرامت همایش استانی بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در آستان مقدس امامزاده شاه قاسم(ع) در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۴۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این همایش گفت: بقاع مبارکه امامزادگان برجسته و شایسته تعظیم وتکریم هستند.
آیت الله ملک حسینی افزود: امامزادگان انسانهای متعالی، بزرگ، ساری و جاری در جامعه که با ذکر و نماز با خدا رابطه دارند و رابطه آنان با مردم درپرداخت زکات است چنین انسانهایی هدایتگران بشریت به سمت خدا و مصداق بارز پیامبر اسلام و ائمه اطهار هستند.
وی با بیان اینکه امامزادگان پس از ائمه اطهار موثرترین انسانها در جهان هستی هستند گفت: نور اهل بیت با مجاهدت این امامزادگان در دنیا استمراریافته است وآنان تکریم یافته خداوند هستند.
نماینده ولی فیه در استان اضافه کرد: امامزادگان کسانی هستند که با نزدیکی و توسل به آنان به پدرانشان که وسیله رشد ما هستند می رسیم چیزیکه دشمنان اهل بیت آن را کشف کرده و به جنگش رفته اند.
آیت الله ملک حسینی سرسخت ترین دشمن اهل بیت (ع)را محمد بن عبدالوهاب پیرو ابن تیمه دانست و گفت: امروز وهابیت و تکفیریها که ریزه خوار تفکرات محمد بن عبدالوهاب هستند با احیا تفکرش، بقاع متبرکه ای را که مردم در آنها نماز می خواندند و توسل می جستند ازجمله قبور ائمه اطهار در قبرستان بقیع را تخریب کردند و با تبرکها و توسلها جنگیدند و این کار حاکی از کینه و عداوت و دشمنی آنان با خاندان عصمت و طهارات است.
وی افزود: امروز جبهه الحادی یادگار تفکر احمد تیمیه همراه با جبهه یهودی و آدمهای به ظاهر مسلمان یعنی محمد بن سعود با تشکیل جبهه سیاسی و فرهنگی با تمامی مظاهر توحید و دین به نام توحید و دین جنگیدند و پرچم سیاه را با آرم توحید علیه مسلمانان برافراشتند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با وجود تلاش دشمنان بقاع متبرکه ائمه و اولاد آنان باقیمانده و به شیفتگان آنان نورافشانی می کنند گفت: بقعه امامزادگان در طول تاریخ جبهه فرهنگی بودند و همین امر موجب ترویج فرهنگی دینی شد و باید امروز در عرصه تهاجم گسترده فرهنگی دشمن ازاین جبهه فرهنگی دفاع کرد و آنرا نگهداشت.
آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه به برکت امامزادگان امروز ایران و تشیع به عنوان جبهه نور، مقاومت و مبارزه در برابر استکبار می جنگد افزود: اگر ایرانیان در دفاع از حرم شهید  و به لقب پر افتخار مدافع حرم نائل می شوند به خاطر دفاع از غیرت و شرف است.
وی تکریم امامزادگان را وظیفه همگان دانست و گفت: هیات امنای امازادگان قدر جایگاه خودشان را بدانند و با دغدغه امور فرهنگی بقاع امامزداگان را پیگیری کنند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خواستار نظارت بیشتر اوقاف بر امور بقاع متبرکه و کار هیات امنا شد و افزود: مردم قدردان و شکر گزار زحمات و تلاش هیات امنای امامزداگان باشند.
در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از زحمات هیات امنای 35 امامزاده در سراسر استان تجلیل شد.
ارسال نظرات