آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی تاکید کرد؛
نماینده ولی فقیه در استان در جلسه با رئیس اتاق بازرگانی ایران بر لزوم توسعه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۳۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران در یاسوج گفت: کهگیلویه وبویراحمد به عنوان استانی که بار سنگین محرومیت های گذشته را به دوش می کشد باید از این وضعیت خارج و زمینه پیشرفت آن فراهم شود.
وی با اشاره به رابطه تنگاتنگ فقه یا فهم و دانش مناسب با تجارت افزود: کسی که وارد عرصه تجارت می شود باید فهم و دانش دقیق و درستی از ساز و کار حلال و حرام هم داشته باشد تا توسعه پایدار اقتصادی برای استان و کشور رقم بخورد.
آیت الله ملک حسینی گفت: در سیاست گذاری های کلان جامعه ، یکی از مشکلات، نادیده گرفتن فقه است که اقتصاد را دچار مشکل کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه قدرت و ثروت در کشور ما درهم آمیخته است در حالیکه باید این دو از هم جدا باشند افزود: اقتصاد باید قدرتی فراتر از قدرت داشته باشد تا اقتصادی وابسته نباشد وگرنه اقتصاد وابسته افسارش در دست بیگانگان است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی گفت: تجارت موفق بر پایه فقه موفق شکل می گیرد و نخست باید فهم کاملی از اقتصاد و تجارت داشته و بعد حرکت را آغاز کرد  و اگر درست عمل کنیم نتیجه درست هم حاصل می شود.
استاندار هم در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ظرفیت های استان، خواستار توجه بیشتر به کهگیلویه وبویراحمد شد و گفت: کهگیلویه وبویراحمد تنها استانی است که نمایشگاه دائمی ندارد.
موسی خادمی افزود: برای ساخت این نمایشگاه، زمینی به مساحت 37 هکتار اختصاص داده شده که برای تکمیل آن نیاز به حمایت و اختصاص اعتبارات اتاق بازرگانی ایران است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از رئیس اتاق بازرگانی ایران خواست، در زمینه ورود هیاتهای تجاری خارجی به استان و اعزام هیاتهای تجاری کهگیلویه وبویراحمد برای حضور در نمایشگاه های بین المللی همکاری بیشتری شود.
غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران هم دراین جلسه گفت: مشکل کمبود نمایشگاه دائمی مربوط به حدود 10 استان کشور است که با مطرح کردن این مشکل در هیات رئیسه، سعی می شود در سال آینده مشکل کمبود اعتبار برای تکمیل نمایشگاه های دائمی رفع شود.

ارسال نظرات