خبرهای داغ:
عضو هئیت مدیره خانه مطبوعات استان همدان خبر داد
عضو هئیت مدیره خانه مطبوعات استان همدان از برگزاری دومین مرحله اعزام خبرنگاران به مشهد مقدس در 30 مرداد ماه خبر داد و گفت: در دومین مرحله 80 نفر از اصحاب رسانه به قید قرعه اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۸۹۶۲۶۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
دومین مرحله اعزام خبرنگاران همدان به مشهد مقدس
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاطمه حبیبی در نشست خبری هیأت مدیره خانه مطبوعات استان همدان با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت 111 رسانه دارای مجوز در همدان اظهار داشت: از این تعداد 5 روزنامه ، 14 هفته نامه ،13 دوهفته نامه ، 19 ماهنامه، 2 دوهفته نامه ، 21 فصل نامه ، 7 دوفصل نامه ، یک سالنامه و 27 پایگاه خبری دارای مجوز در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 17 پایگاه خبری و 27 پایگاه الکترونیک در استان فعال است، افزود: 17 خبرگزاری و 35 دفتر رسانه‌ای سراسری در حال فعالیت است.

عضو هئیت مدیره خانه مطبوعات استان همدان تعداد اعضای خانه مطبوعات استان همدان را 659 نفر برآورد کرد و بیان داشت: از این تعداد 293 نفر از بانوان و 366 نفر از آقایان هستند.

وی با بیان اینکه از تعداد کل اعضای خانه مطبوعات 50 نفر عضو چاپخانه و از دکه داران هستند، گفت: از تعداد کل اعضای خانه مطبوعات 54 نفر دارای بیمه رسانه، 18 نفر بیمه صندوق حمایت از نویسندگان و 203 نفر دارای بیمه غیر رسانه ای هستند.

حبیبی در ادامه سخنان به تشریح اقدامات انجام شده خانه مطبوعات در چند سال اخیر پرداخت و عنوان کرد : در طول مدت فعالیت ، جشنواره فیلم تئاتر کودک و نوجوان، همایش میر سید علی و نمایشگاه کتاب برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم روز خبرنگار در استان همدان در مدت سه سال متوالی به صورت هفته ای برگزار می‌شود، تصریح کرد: استان همدان نخستین استانی است که توانسته به صورت هفتگی برنامه هایی در راستای گرامیداشت هفته خبرنگار برگزار کند.

عضو هئیت مدیره خانه مطبوعات استان همدان به اعطای تسهیلات به دفاتر رسانه به عنوان یکی از اقدامات خانه مطبوعات همدان اشاره و تاکید کرد: در راستای اعطای تسهیلات به دفاتر رسانه و خبرنگاران رایزنی هایی با شورای هماهنگی کمیسیون بانک ها صورت گرفت.

وی از تعاونی مسکن خبرنگاران و ساماندهی آن به عنوان یکی دیگر از اقدامات خانه مطبوعات استان سخن به میان آورد و بیان کرد: در قالب طرح پالایش خبرنگاران از تک تک دفاتر رسانه در همدان و شهرستان ها به منظور دیدار با همکاران بازدید کردیم که مهم‌ترین دلیل آن بحث پالایش بود.

حبیبی با بیان اینکه در پالایش به عمل آمده 269 نفر مورد قبول خانه مطبوعات قرار گرفت، گفت: از تمام رسانه ها درخواست داشتیم که آمار اعضای خود رابه خانه ارسال کنند که متاسفانه با گذشت 5 روز از زمان موعود اکثر رسانه ها آماری ارسال نکرده اند که موجب ریزش آمار رسانه شده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی اصحاب رسانه عنوان کرد : این یکی دیگر از ادقدامات خانه منطبوعات است که طی ان خبرنگاران به مشهد و کیش اعزام شدند.

حبیبی با توضیح اینکه اعزام اصحاب رسانه به سفر مشهد مقدس به همت استاندار همدان صورت پذیرفت گفت : با توجه به راه اندازی قطار همدان – مشهد در مرحله نخست 50 نفر از خبرنگاران به قید قرعه اعزام شدند.

وی از برگزاری دومین مرحله اعزام خبرنگاران به مشهد مقدس در 30 مرداد ماه خبر داد و عنوان کرد : در دومین مرحله 80 نفر از اصحاب رسانه به قید قرعه اعزام می شوند که اسامی آنها امروز در کانال تلگرامی خانه مطبوعات منتشر می شود.

عضو هئیت مدیره خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به اقدامات خانه مطبوعات استان در پیگیری ساختمان رسانه یادآور شد: رایزنی ها و جلسات مختلف با شهرداری و شورای اسلامی شهرهمدان در حال انجام است که در هفته آتی به نتیجه خواهد رسید.

وی به افتتاح ساختمان رسانه ملایر اشاره و خاطر نشان کرد: این ساختمان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهرستن ملایر ایجاد شد و به واسطه آن رسانه های ملایر منسجم شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات