مهرانگیز عباسی با بیان اینکه مهم‌ترین نهادی که می‌تواند در بخش قرآنی مؤثرتر از سایر نهادها عمل کند، آموزش و پرورش است، افزود: زمانی که زیرساخت‌های لازم در مدارس فراهم شود می‌توان جامعه‌ای قرآنی پرورش داد.
کد خبر: ۸۸۹۶۲۴۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مهرانگیز عباسی در حاشیه برگزاری چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار کمیته اطلاع‌رسانی این مسابقات با بیان اینکه مازندران قاریان برجسته و توانمندی دارد، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در دهه کرامت فضای معنوی خوبی در این مسابقات حاکم بوده است.

وی با بیان اینکه با حضور در یک جلسه از برگزاری مسابقات و جداول مسابقات شاهد بودم از تمام شهرستان‌های استان در این مسابقات شرکت کردند که توازنی در این زمینه به‌وجود آمده است، افزود: فرهنگ ما باید بر گرفته از مبانی قرآن باشد و اگر این مسأله در جامعه رعایت نشود به‌عنوان فعال رسانه‌ای وظیفه خود را به‌درستی انجام نداده‌ایم.

مدیر خبرگزاری فارس استان مازندران با بیان اینکه علل اصلی مشکلات فرهنگی جامعه غفلت از فرهنگ قرآنی و توجه به پویایی دین اسلام و مبانی قرآنی است، تصریح کرد: دوری از قرآن کریم موجب گرایش افراد در جامعه به سمت و سوی خلاف مبانی اسلامی می‌شود و اگر متولیان فرهنگی در این زمینه به‌درستی و براساس نیاز روز جامعه کار نکنند در آینده با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

عباسی به انتقاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران درباره عدم استقبال مسؤولان از مسابقات استانی قرآن اشاره کرد و گفت: در برنامه ارکستر ملی که حدود یک‌ هفته قبل برگزار شد، مدیران فرهنگی در صف نخست با خانواده‌های خود حضور داشتند که اگر مدیران استان فقط اندکی گرایش به برخورد اعتدال‌گرایان و توازن داشته باشند هر چند مصداقی نمی‌توان برای برنامه فرهنگی با محور قرآن و سایر برنامه‌ها قائل شد ولی باید این حضور فراهم می‌شد تا موجب انتقاد مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آن هم در سطح وسیع و رسانه‌ای نمی‌شد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند در حوزه قرآنی فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: فرهنگ ما براساس مبانی اسلامی و قرآنی است و دستگاه‌های متولی می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

مدیر خبرگزاری فارس استان مازندران با تاکید بر اینکه حافظان و قاریان باید در مراسم‌های فرهنگی حضور فعال‌تری داشته باشند، ادامه داد: جوانانی که در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند هنوز به این باور نرسیده‌اند که باید در مراسم‌های فرهنگی و عمومی شرکت کنند و تا زمانی که خودشان را به‌عنوان یک عنصر ارزشمند قبول نکنند افرادی که می‌خواهند به فرهنگ قرآنی آسیب بزنند موفق می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نهادی که می‌تواند در بخش قرآنی مؤثرتر از سایر نهادها عمل کند، آموزش و پرورش است، افزود: زمانی که زیرساخت‌های لازم در مدارس فراهم شود می‌توان جامعه‌ای قرآنی پرورش داد.

مدیر خبرگزاری فارس استان مازندران تبلیغات و اطلاع‌رسانی این مسابقات را  بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تبلیغات در دنیای امروز یک صنعت محسوب می‌شود و فعالان فرهنگی هم باید با بهره‌گیری درست از این ابزار به نفع ترویج فرهنگ دینی عمل کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها