به بهانه انتشار پوسترهای«قاتل شیک»؛
اعتیاد آغاز می شود و انسان هر ساعت و دقیقه با قاتل خود مأنوس می شود! چه انس دوستانه ای! بدون هیچگونه واهمه و ترسی از دشمنی این «قاتل شیک» که شیره جان آدمی را می کشد.
کد خبر: ۸۸۹۶۲۱۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل ازسرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اعتیاد به سیگار و دیگر مواد مخدر از موضوعاتی است که به عنوان یک معضل، گریبانگیر جامعه است و این آسیب اجتماعی و فرهنگی به دلیل ضرری که بر سلامت انسان وارد می کند از منظر مبانی دینی در حکم ضرر به نفس اتعبیر می شود.

فرهنگسرای گلستان تهران به تازگی مجموعه ای از پوسترهای «قاتل شیک» با موضوع بررسی مشکلات سیگار و اعتیاد به آن را منتشر کرده است که این محصول فرهنگی، دستمایه نوشتار خبرنگار رسا شده است.

مخاطبان محترم را در ادامه به دیدن و خواندن تصاویر و متن دعوت می‌کنیم.

داستان از یک دود گرفتن شروع می شود؛ نشانه رفتن به سمت خود با سلاح مرگباری که ماشه آن فیلترهایی است که هرکدام از آنها گلوله ای به قلب سلامت انسان است.
 

اعتیاد آغاز می شود و انسان هر ساعت و دقیقه با قاتل خود مأنوس می شود! چه انس دوستانه ای! بدون هیچگونه واهمه و ترسی از دشمنی این «قاتل شیک» که شیره جان آدمی را می کشد و سلامتش را به یغما می برد.

 

و ناگهان پیر می شوی! در اوج جوانی! می خواهی دهه سوم یا چهارم زندگی را جشن بگیری و از جوانی لذت ببری که نفس هایت به شماره می افتند و دست ها در لرزشی ناخودآگاه حکم به ورود به دروازه پیری می دهند و تو از این هجوم ناگهان شوکه می شوی و بازهم برای رهایی از دامن این دیو سیاه دودی مأوایی نمی یابی و ملجئی نمی جویی؛ جز این دشمن آشکار که در کمینگاه سلامت به سر می برد و راهزن صحت و سلامتی است!

 

هنوز در گیر و دار لذتجویی از این هیولای کوچک هستی که خبری در گوشت می پیچد و کامت را همچون شرنگی تلخ می کند؛ سرطان! این واژه آن به آن در منظر چشمانت رژه می رود و رخت بیماری بر قامت طوفان زده ات می پوشاند و ذهنت تا مدتها در کمای نادیدنی فرو می رود!

گویا با کشیدن هر کدام از این هیولاهای دودی، شراره  آتشی بر جانت افتاده و اکنون این زخم کهنه سر باز کرده و تمام وجودت را از درد و رنجی جانفرسا آکنده می کند.

 

سودجویان در کمینگاه نشسته اند تا بر سر جانت معامله کنند و حرص و آز خود در سودجویی را با کشیدن شیره جانت در پناه اسکناس هایی که بابت خرید هر بسته از این قاتل حرفه ای می پردازی، ارضا کنند و تو طعمه ای می شوی در چنگال پلید سوداگران سلامت جامعه و اگر نتوانند تو را آسان بفریبند، با تبلیغات فریبا قاپ ات را می دزدند تا قلاب سودجویی شان آسان به تو گیر کند!

 

هزینه ای که برای خرید این هیولاهای دودی از دسترنجت می پردازی، حساب های بانکی سوداگران سلامت را پرتر می کند و شاسی های ماشین شان را بالاتر می برد و طبقات خانه هایشان سقف آسمان را می شکافد! و چه چیز بالاتر از این که پرهزینه ترین اعتیاد در جهان را سوداگران و تجار نیکوتین رقم زده اند تا با تبانی بر روی سلامت مردم، جیب خود را انباشته تر از قبل سازند.

 

و اما اگر می خواهی از این دیو کریه منظر جدا شوی باید در محضر استاد فن بنشینی و از پزشکان حاذقی که در درمان این درد خانمان سوز نسخه می پیچند و یاور در دام افتادگان این هیولای خطرناک هستند استفاده کنی.

 

علم و سیگار! دو موضوعی که شاید در نگاه اول با یکدیگر در تضاد باشند اما رابطه تنگاتنگی میان آنها برقرار است؛ چه اگر این «قاتل ناگهان» نبود، سالانه 10 دانشگاه به مراجع علمی افزوده می شد و تو خود بگو که سطح علمی جامعه تا چه حد به سمت اوج حرکت می کرد!

 

خط آغازی که سالانه صدهزار نفر آن را با ورود به مسیر اعتیاد به این هیولای دهشتناک آغاز می کنند؛ زلزله مهیبی است که خانه های سلامت را در کوچه پس کوچه های وجود انسان به نابودی می کشاند و خط زندگی را با سرطان؛ این میهمان ناخوانده که طوفان نیستی را بر وجودت می دمد، زودتر از دیگران به پایان می برد!
منبع: رسا
ارسال نظرات