افزایش 9 درصدی صادرات گمرکی در کردستان

بختیار رحمانی پور مدیرکل گمرکات کردستان گفت: میزان صادرات گمرکی استان کردستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری 9 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۸۹۶۰۴۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بختیار رحمانی پور گفت: تاکنون 186هزار تن کالا از گمرکات استان به ارزش سه میلیارد و 815 میلیون ریال معادل 117 میلیون و 534 هزار دلار به خارج کشور صادر شده است.
 

 وی کالاهای خروجی از گمرکات استان کردستان را 389 هزار و 850 تن به ارزش 292 میلیون و 825 هزار دلار عنوان کرد و گفت: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 درصد از نظر ارزش دلاری رشد داشته است.
 
وی افزود: امسال گمرک مرزی باشماق در میان 89 گمرک فعال صادراتی کشور از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه 14 و رتبه 15 وزنی را کسب کرده است.
 
وی میوه های خوراکی ، سبزی ها و نباتات (خربزه، هندوانه، گوجه‌فرنگی، خیار)، مواد معدنی، محصولات سرامیکی، مواد پلاستیکی و سایر مواد غذایی عمده ترین کالاهای صادراتی استان کردستان عنوان کرد و گفت: این کالاها عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان،روسیه، سودان و ارمنستان صادر شده است.
 
مدیر کل گمرکات استان کردستان افزود: در این مدت تاکنون هزار و 544 تن کالای وارداتی به ارزش 24 میلیون و783 هزار دلار از گمرکات استان ترخیص شده است که از لحاظ وزنی 308 درصد و از نظر ارزش دلاری 324 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
 
رحمانی پور مصنوعات آلومینیوم، ضایعات باطر‌ی‌، برنج، وسایل نقلیه موتوری عمده ترین کالاهای وارداتی استان عنوان کرد و افزود: کالاهای وارداتی از کشورهای عراق، آلمان،پاکستان، فرانسه و هلند به گمرکات استان وارد شده است.وی افزود: در این مدت گمرک باشماق با ترانزیت (خارجی مقصد) 338 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 422 میلیون دلار
رتبه نخست را در بین 56 گمرک ترانزیتی کسب کرده است.
 
وی ترانزیت خارجی مبدا از گمرک باشماق 140 هزار تن کالا به ارزش 80 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ارزش دلاری 35 رشد داشته است.
به گفته وی، به طور متوسط روزانه چهار هزار تن کالا به ارزش 12 هزار دلار از مرز باشماق ترانزیت کالا انجام می شود.
 
وی افزود: در این مدت تعداد 352 بسته هدیه و سوغات به ارزش 784 میلیون ریال شامل مواد غذایی، تنقلات، خشکبار و سبزی به کشورهای آلمان، سوئد، نروژ از طریق گمرک امانات پستی کردستان ارسال شده است.
 
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات
آخرین اخبار