امسال جشنواره انار و جشن انجیر برای نخستین بار در سروآباد به عنوان 2 محصول برتر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۹۶۰۳۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  علی مفاخری در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد با حضور نماینده مریوان و سروآباد و مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کردستان گفت: برگزاری این 2 جشنواره در سروآباد می تواند در معرفی بیشتر این شهرستان و همچنین در جذب توریست و گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
 
وی افزود: باتوجه به تولید محصولات ارگانیک در سروآباد ایجاد صنایع تبدیلی و ساخت سردخانه در این شهرستان یک نیاز ضروری است.

 
وی اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت و پتانسیل شهرستان سروآباد به ویژه در بخش کشاورزی می توانیم جشنواره انار و جشن انجیر را به عنوان 2 محصول برتر و ارگانیک این شهرستان برگزار کنیم.
 
مفاخری در ادامه به افزایش اعتبارات شهرستانی اشاره کرد و افزود: سهم اعتبارات شهرستان سروآباد در سالجاری از محل اعتبارات تملک دارایی، ماده 180 و فنی و اعتباری در حدود 300 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته افزایش 2 برابری را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه این اعتبار ظرف مدت 2 سال باید هزینه شود، گفت: در هزینه کرد این اعتبارات تاکید ما بیشتر بر تکمیل و افتتاح پروژه های نیمه تمام سال های قبل است.
 
وی  به افزایش اعتبارات ملی در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: شهرستان سروآباد با توجه به قابلیت و پتانسیل بسیار خوبی که در بخش کشاورزی دارد، بیشترین اعتبارات ملی را در استان کردستان به خود اختصاص داده است.
 
فرماندار شهرستان سروآباد به 2 پروژه شاخص در این شهرستان از محل اعتبارات ملی اشاره کرد و گفت: احداث فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان سردآبی روستای دیوزناو با اعتبار 250 میلیارد ریالی و ایجاد 700 هکتار توسعه باغات روستای دهکانان از طرح های مهم شهرستان سروآباد است.
 
وی به ایجاد آب بند اشاره کرد و افزود: ایجاد آب بند در بر روی رودخانه سیروان در محدوده روستای نیاباد بخش مرکزی این شهرستان که طرح مطالعاتی آن آغاز شده است، می تواند به توسعه باغداری و کشاورزی در این شهرستان کمک شایانی کند.
 

 
مفاخری در پایان به اجرای طرح شهید شوشتری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح شهید شوشتری در راستای رفع محرومیت زدایی در 30 روستای شهرستان سروآباد توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت المقدس استان کردستان با همکاری و مشارکت نهادهای دولتی و مردم در حال اجرایی شدن است و می تواند بسیاری از مشکلات شهرستان را برطرف کند.
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات