«قزل امام» مستندی با موضوع عشق و علاقه اهل سنت به امام رضا (ع) و سفرهای زیارتی آن‌ها به مشهد مقدس، چهارشنبه ۱۱ مرداد از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۶۰۱۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مستند «قزل امام» درباره سفر ترکمن‌های اهل سنت کشورمان به مشهد مقدس به منظور زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) است.

در این مستند نگاه ترکمن‌ها نسبت به زیارت امام رضا (ع) محور اصلی فیلم قرار گرفته و مستندساز سعی دارد این جلوه از اعتقادات آن‌ها را به تصویر بکشد.

همچنین می‌بینیم که ترکمن‌ها اعتقاد زیادی به امام هشتم شیعیان دارند و حتی قبل از این، اسامی فرزندانشان را مشهد جان می‌گذاشتند؛ ماجرا از این قرار است که بیشتر آن‌ها پیش از سفر حج به زیارت امام رضا (ع) می‌روند و در واقع زیارت و مدد جستن از اهل بیت (ع) بخشی از اعتقادات آن‌ها را شکل می‌دهد.

«قزل امام» روایت گر سفر گروهی از طلاب اهل سنت در قالب کاروانی زیارتی به مشهد مقدس است که گروهی از زنان نیز این کاروان را همراهی می‌کنند از جمله زنی که فرزندش دچار بیماری است و برای شفا یافتن پسرش در این سفر دعا می‌کند.

علی اکبر براتی تهیه کننده و روح الله توفیق و محمد حسین غفرانی کارگردانان «قزل امام» هستند که قرار است چهارشنبه ۱۱ مرداد ساعت ۲۰: ۰۰ و تکرار آن ساعت ۱۱: ۳۰ روز بعد از شبکه افق پخش شود.
ارسال نظرات