به همت سپاه کوهبنان :

نشست هم اندیشی طرح گردشگری تعالی بخش در کوهبنان برگزار شد

به منظور تقویت پتانسل های گردشگری معنوی در جوار امامزادگان شهرستان کوهبنان نشست هم اندیشی طرح گردشگری تعالی بخش در سپاه کوهبنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۹۸۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛ نشست هم اندیشی طرح گردشگری تعالی بخش به پیشنهاد ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه کوهبنان مسئول اداره اوقاف و امور خیریه ، معاونت فرهنگی و مسئول فرهنگی امامزادگان کوهبنان جمعی از بسیجیان و خدام افتخاری دو امامزاده واجب التعظیم شهر کوهبنان در محل ستاد فرماندهی سپاه کوهبنان برگزار شد.
سرهنگ زاهدی در ابتدای این جلسه ضمن تاکید براهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد مناطق دارای این ظرفیت خدادادی بیان داشت : نادیده گرفتن پتانسیل های گردشگری و فرهنگی یک شهرستان جفا به حق مردم آن خطه است و نخبگان باید برای این اماکن ، ظرفیت ها و پتانسیل ها برنامه ریزی دراز مدت داشته باشند.
وی به اهمیت و جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه در بحث گردشگری اشاره کرد و افزود : شهرستان کوهبنان با داشتن چهار امامزاده واجب التعظیم بستری مناسب گردشگری معنوی برای مسافران است که نباید از آن غافل بود.
فرمانده سپاه کوهبنان تصریح کرد : از ابتدای حضورم در این شهرستان شاهد تردد و اسکان تعداد زیادی از گردشگران در فصول مختلف و ایام تعطیل در جوار امامزادگان بودم که این یکی از نقاط قوتی است که باید بر آن تکیه کرد واینکه یک منطقه خود بستر گردشگری داشته باشد تنها برای مسافران و زائران کافی نخواهد بود و باید این جمعت ها را به سمت تعالی بخشی سوق داد.
وی خاطر نشان کرد : سپاه حاضراست ظرفیت های خود را برای تعالی بخشی و ساماندهی گردشگران و زائران در چهار امامزاده شهرستان در زمینه های سازندگی ، اقتصاد مقاومتی ، فرهنگی ، امر به معروف و…. بسیج کند تا ضمن رسیدن به نتایج خوب اقتصادی و تقویت صنعت گردشگری شهرستان زمینه های آرامش و گردشی سالم را برای خانواده ها، زائران و مسافران فراهم کند.
در این جلسه همچنین مطیعی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ضمن تشکر از سپاه و بسیج ، همکاری با این ارگان مردمی را ارج نهاد و از همکاری های سپاه و اداره اوقاف در گذشته تقدیر کرد.
وی ادامه داد : برنامه های بسیار زیادی در زمینه فرهنگی امروز در جوار امامزادگان برگزار می شود که در راستای تقویت زائران در زمینه های معنوی ، وقف و… است که هم سویی این برنامه ها با بسیاری از فعالیت های بسیج همچون گذشته می تواند در روند رو به کیفیت آنها تاثیر به سزایی بگذارد.
مطیعی تاکید کرد : برگزاری برنامه های نشاط معنوی ، راه اندازی نمایشگاههای عفاف و حجاب ، غدیر و… ، برگزاری یادواره های شهداء و برنامه های مناسبتی و تشکیل حلقه های صالحین در جوار بقاع متبرکه از جمله برنامه هایی است که این دو نهاد تونسته اند با همکاری خوب در امامزادگان برگزار کنند و تقویت این همکاری ها در زمینه های سازندگی و عمرانی می تواند عوائد زیادی را نصیب زائران کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان با تاکید بر ضرورت تشکیل اتاق فکر و استفاده از ایده های جوانان بسیجی شهرستان بیان داشت : ارائه نظرات و پیشنهادات و همزمان اجرای ایده های برتر و قابل اجرا ، با استفاده از پتانسیل های موجود این اداره از نکاتی است که باید برای رسیدن به آن همت کنیم .
در این جلسه حاضران ضمن ارائه نظرات و پیشنهادت مختلف بر تقویت توان گردشگری امامزادگان کوهبنان با ساخت وتجهیز پایگاه مقاومت بسیج در جوار این بقاع متبرکه تاکید کردند و در پایان نگارش تفاهم نامه عملیاتی تعالی بخشی گردشگری شهرستان بین ناحیه مقاومت سپاه و اداره اوقاف امور خیریه شهرستان کوهبنان را به تصویب رساندند.

ارسال نظرات