عضو کارگروه سازندگی مجمع عالی بسیج و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: از ابتدای امسال 570 هزار قطعه ماهی سرمابی و گرمابی در استخره های دو منظوره بخش کشاورزی تربت حیدریه رهاسازی شده است.
کد خبر: ۸۸۹۵۹۲۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
محمد کریمی فرزقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، اظهار کرد: این ماهی ها از خانواده غزل آلا به میزان ۵۴۰ هزارو ۶۰۰ قطعه در سطح ۱۰ هزار و ۳۸۷ متر مربع از استخرهای دو منظوره کشاورزی رها سازی شده است.
 
وی بیان داشت: حدود ۲۸ هزار و ۲۵۰ قطعه ماهی گرمابی در ۲۹ استخر کشاورزی دو منظوره این شهرستان به مساحت ۲۸ هزار و ۲۹۹ متر مکعب نیز رها سازی شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه پیش بینی کرد از این میزان پرورش ماهی در پایان سال ۴۰۰ تن ماهی سردابی و ۲۰ تن ماهیان گرمابی از استخرهای کشاورزی این شهرستان بهره برداری خواهد شد.
 
وی استخرهای دو منظوره پرورش ماهی را تعداد ۴۲ وحد برشمرد و گفت: اغلب مالکان چاههای کشاورزی به منظور بهره وری بهینه از منابع آبی استخرهای دو منظوره کشاورزی را در مزارع خود احداث کردند. مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه اظهارداشت: در حال حاضر این شهرستان رتبه ششم تولید انواع ماهیان را در خراسان رضوی داراست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها