به همت آماد و پشتیبانی و مدیریت ایمنی و اقدامات تامینی، کارگاه آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث رانندگی با حضور کلیه کارکنان پایور و سربازان در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج درگز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۹۱۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار اصغر زارعی کارشناس پیشگری از تصادفات سپاه در این کارگاه آموزشی گفت: با ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح در جامعه می‌توان به سادگی آمار تصادفات و تلفات انسانی را در کشور به حداقل رساند.
 
وی با اشاره به علت های شایع در بروز سوانح و حوادث رانندگی گفت: عوامل راه، وسیله نقلیه و عامل انسانی از موثر ترین عوامل در بروز تصادفات و تلفات انسانی در جاده ها می باشند.
 
سرهنگ زارعی عامل انسانی را قوی ترین عنصر در بروز حوادث خواند و گفت: متاسفانه بسیاری از مشکلات مربوط به حمل و نقل و ترافیک کشور ناشی از رفتار استفاده کنندگان است که علت اصلی آن عدم آگاهی، نداشتن آموزش کافی و بی توجهی به حقوق سایر استفاده کنندگان است.
 
وی عامل محیطی و جاده ای را یکی دیگر از عوامل موثر در بروز حوادث برشمرد و گفت: کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و نقص فنی جاده ها مانند( شن گرفتگی، پیچ های خطرناک، و شیب جاده) از جمله عوامل محیطی موثر در بروز سوانح و حوادث جاده ای می‌باشد.
 
وی اذعان کرد: بر خلاف باورهای غلط جامعه عامل خودرو در درجه سوم بروز تصادفات قرار دارد، عواملی همچون نقص فنی و نداشتن ایمنی های لازم برای حفظ جان سرنشینان در خودرو.
 
وی در پایان با اشاره به برخی از بی احتیاطی های رانندگان و سرنشین های خودرو ها گفت: سوار کردن مسافر غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی، وجود سرنشین اضافی، سوار کردن در قسمت بار وانت بار ها از جمله بی احتیاطی های رایج در بین دارندگان وسایل نقلیه می باشد که می توان با حذف این عوامل شاهد کاهش تلفات انسانی در جاده های کشور باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها