در یادواره شهیدان آویش در آمل مطرح شد:

جامعه توحیدی همراه منطق با فطرت آرمان شهید آویش است

آرمان شهید آویش‎ها همان آرمان جامعه توحیدی و پاک و منطق با فطرت است و این آرمان مرز نمی‌شناسد و این مسیر بی‌تفاوتی و سست ارادگی را نمی‌پذیرد زیرا این راه پاک و نورانی خود را فنای دین و حقیقت قرآن دیدن می‌بیند.
کد خبر: ۸۸۹۵۸۶۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سید داود موسوی در یادواره سرداران علی‌اکبر و عباس آویش در گلزار شهدای آهومحله که با حضور مردم ولایتمدار و مسؤولان برگزار شد، اظهار کرد: انگیزه تشکیل چنین جلسه تشریح زندگی سراسر افتخار انسان‌هایی است که زبان، بیان و قلم بشری یارای توصیف عظمت و مقام آنان نیست.

وی افزود: طراز این انسان‌ها در توصیف جایگاه و ویژگی شاید همطراز صفات و خصلت‌های انسان‌های برجسته و مؤمن در طول تاریخ در رکاب پیامبران و اوصیای الهی باشد که پیامبر اعظم فرمودند که سه دسته در قیامت شفاعت می‌کنند شامل انبیاء، علما و شهدا هستند.

امام جمعه محمودآباد درباره این مراسم بیان کرد: روح حاکم بر این جلسات بطور قطع روح معنویت، دین‌باوری، شجاعت، صداقت، تعهد، ایمان به روز واپسین، جوانمردی، ایثار و جانبازی، ایمان به تعالیم انبیاء و اوصیای الهی و ده‌ها صفت پیدا و ناپیدا است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: وقتی از شهید و شهادت سخن به میان می‌آید قطعاً باید به ندای آسمانی و صدای الهی گوش فرا داد و جز خدای بزرگ که طالب خون‌ها و جان‌های پاک است و سفیران مفسر این وحی دیگر نمی‌توانند به حق مراتب مذکور ایفای وظیفه نمایند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: جلسه امروز ما گرامیداشت زندگی و شرح حال انسان آزاده و پاک‌باخته‌ای است که جزء با ادبیات قرآن و تعالیم انبیاء قابل تعریف و تمجید نمی‌باشد چون سعه وجودی این انسان‌های الهی آنقدر گسترده بوده که با ادبیات قاصر امثال ما وزن و اندازه نمی‌شود و فراخنای عملکرد خون‌های پاک شهیدان در گستره جهان پر از ظلم و فساد آنقدر گسترده است که با پیمانه‌های این جهانی و این دنیایی قابل اندازه‌گیری نمی‌باشد.

موسوی در ادامه بیان کرد: این پاره‌های تن ملت که بعد از چند دهه غربت به میان ما برگشته‌اند خود ارمغان حریت، آزادگی، جوانمردی، ایثار و استمرار خط سرخ شهادت در جامعه اسلامی و اقصی نقاط عالم هستند و سردار مظلومان علی‌اکبر آویش را با کدام قاعده و معادله می‌توان به توصیف نشست.

وی افزود: زندگی اندک ولی سراسر آزمون این جوانمردان و دلاوران در این دنیا و بیش از سه دهه غربت و گمنامی و چشم انتظاری در قطعه‌هایی از بهشت در مناطق عملیاتی و ادامه و آغاز زندگی نورانی برزخی در نعمت و نعیم الهی هر کدام درس‌هایی عجیب و پندآموز برای سالکان و ادامه دهندگان راه مبارک‌شان داشته و دارد.

امام جمعه محمودآباد درباره توقع سردار شهید از همرزمان و هموطنان در این دوره از تاریخ انقلاب، گفت: آیا علی‌اکبر انقلاب و استان مازندران و آمل و محمودآباد از ما مجلس یادبود و فاتحه و عزاداری می‎خواهد یا مطالبه‎گر افق‌هایی بی‌کران دیگری از ما می‌خواهد که قطعا توقع این پاره‌های تن ملت از ماها تحقق مسیر شهادت و آرمان‌های ناب انقلاب و مسیر و راه ولایت و امامت مستقر در جامعه می‌باشد.

وی افزود: آرمان شهید آویش‎ها همان آرمان جامعه توحیدی و پاک و منطق با فطرت است و این آرمان مرز نمی‌شناسد و این مسیر بی‌تفاوتی و سست ارادگی را نمی‌پذیرد زیرا این راه پاک و نورانی خود را فنای دین و حقیقت قرآن دیدن می‌بیند.

موسوی یادآور شد: سرداری که ما می‌شناسیم و می‌شناختیم در عمر کوتاه دنیایی خود متصف به عهد با معیارهای الهی بوده است و وقتی پای نظم و نظام به میان می‌آمد او یک عنصر نظامی به تمام معنا بود و او جزء برترین‌ها بود و وقتی پای خطرکردن در اهداف انقلاب و مقابله با خط نفاق و فتنه‌گری به میان می‌آمد سردار مظلوم ما جزء اولین‌های این میدان بود.

وی گفت: وقتی زمان میدان رزم به جنگل‌ها و دره‌های خطرناک آمل و سایر نقاط مازندران می‌رسد شهید آویش از فرماندهان و چریک‌های زبده این میدان بود و در میدان عملیاتی در غرب و جنوب این انسان آزموده و رشید پا در میدان گذاشته و فرمانبر و مطیع مراد و ولی زمان خود چون فرماندهی قابل خود را به خطر می‌اندازد.

امام جمعه محمودآباد درباره خصوصیات اخلاقی شهید آویش عنوان کرد: انسانی که در آرامش و سکوت او در زمان تصمیمات مهم و عملیات‌های پرمخاطره دنیایی از معارف و زیبایی وجود داشت سکوت معنادار او راز و رمزی بین او و عهد و پیمانش با خدای متعال بود و چه زیبا پاداش آن همه مجاهدت و ایثار و دین‌مداری و ولایتمداری خود را گرفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: حال ما مانده‎ایم و میراث ماندگار شهدا و ما هستیم و قاعده امر به معروف و نهی از منکر و ما مانده‎ایم و مظلومیت شهدا و کوله‎باری از مسؤولیت در قبال اسلام و قرآن و میراث ماندگار امام یعنی نظام اسلامی و ولایت فقیه که باید انجام دهیم.

وی در پایان گفت: عزیزان اکنون شهدا از ما عمل‎گرایی و وظیفه‎شناسی را طلب می‎کنند و ما نباید بگذاریم که علم غیرت و حیا و جانبازی، رشادت، شهادت و تبعیت از ولی زمان بر زمین بماند و نگذارید به نام دین، دین و ارزش‎ها در غربت و تنهایی بماند و هر یک از ماها در حوزه نفوذ خود به وظیفه دینی خود در پاسداری از ارزش‎های دینی و عمل به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بیش از گذشته عمل کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار