کمیته امداد با تجمیع تسهیلات خرد مجتمع اقتصادی ایجاد کند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته امداد با ساخت و راه‌اندازی مجتمع‌های اقتصادی علاوه بر اینکه مددجویان را سهام‌دار می‌کند موجب تجمیع تسهیلات خرد نیز شود.
کد خبر: ۸۸۹۵۷۸۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ قاسم سلیمانی، استاندار استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس کمیته امداد کشور با اعلام اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ شغل در استان ایجاد شده است افزود: با وجود تلاش های فراوان در زمینه زیرساخت های استان و شغل های ایجاد شده همچنان نرخ بیکاری در استان بالاست  و در زمینه بیکاری استان چهارمحال و بختیاری رتبه سوم کشور  را دارد.

وی با بیان اینکه طرح های اشتغال‌زایی به صورت مجموعه‌ای و هدفمند اجرا شود مطرح کرد: کمیته امداد وام‌ها و تسهیلات اشتغالزایی را در قالب تعاونی پرداخت کند و بعد از راه اندازی مجموعه های کارگاهی فعالیت آنها را به مددجویان واگذار کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به سهام و ارزش مجموعه‌های کارگاهی در جامعه اشاره کرد و افزود: کمیته امداد با ساخت و راه‌اندازی مجتمع‌های اقتصادی می‌تواند علاوه بر اینکه مددجویان را سهام دارمی‌کند موجب تجمیع تسهیلات خرد نیز شود.

سلیمانی به عملکرد استان در حوزه مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای بین کمیته امداد و استانداری تنظیم خواهد شد تا طی برنامه سه ساله مشکل مسکن مددجویان استان حل شود.

وی با اشاره به اعزام چهار هزار و ۸۰۰ مددجو به مشهد مقدس در سال گذشته اعلام کرد: این افراد برای اولین بار به زیارت حرم امام رضا علیه السلام مشرف شدند.

وی از ساخت زائر سرای استان چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس برای استفاده مردم این استان خبر داد و گفت: برای تکمیل این زائرسرا به کمک بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفین و کمیته امداد نیاز است.

ارسال نظرات