عزت الله بهشتی در گفتگو با بسیج ؛

جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد نیازمند جنگلبان است/67هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش گیاهی قرار گرفت

مدیر کل منابع طبیعی استان گفت :برای حفاظت از جنگل های کهگیلویه وبویراحمد 200 جنگلبان نیاز است.
کد خبر: ۸۸۹۵۶۳۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
عزت الله بهشتی فرد گفت: یک میلیون و ۴۱۳هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع در استان وجود دارد که از این رقم ۸۷۳ هزار و ۶۰۰ هکتار آن جنگل و ۵۴۰ هکتار مرتع است.
وی با بیان اینکه به ازای هر ۲هزار هکتار جنگل و مرتع یک جنگلبان نیاز است افزود: هم اکنون جنگل‌ها و مراتع استان تنها با ۷۶ جنگلبان حفاظت می‌شوند.
گودرز باقری فرد معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه 87 درصد از وسعت کهگیلویه و بویراحمد منابع ملی است گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و جنس خاک، استان از پوشش گیاهی متنوعی از قبیل جنگل و مرتع برخوردار است که 53 درصد از این مقدار تحت پوشش جنگلی می باشد.
وی گفت :با توجه به سطح پوشش جنگلی و مرتعی استان در سند توسعه این منابع نقش و اهمیت ویژه ای در گردشگری ، اشتغال و تولید گیاهان دارویی دارد.
باقری فرد با اشاره به وجود گونه‌های گیاهی متنوع در استان ابراز داشت: در بحث احیای منابع طبیعی و عرصه های بدون پوشش در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 33 هزار و پانصد هکتار را با گونه های بومی همچون بادام تلخ زیر کشت بردیم .
این مسئول با بیان اینکه مهمترین هدف منابع طبیعی حفاظت و صیانت از منابع ملی می باشد اظهار داشت :در مناطق سردسیری استانبالغ بر 34 هزار هکتار از زمینهای این منطقه را زیر کشت گیاهان دارویی از جمله آنغوزه ،باریجه ،کرفس ،جاشیر و بیلهر برده ایم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار